Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SONY nätverk hackat - användaruppgifter på drift

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sony varnar Playstation-spelare - DiSe

Tänkte att det är säkert någon här som har playstation som vill veta.

Jag undrar dock om kan Sony förvänta sig ett rättsligt efterspel i exempelvis USA?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-27 17:07

Här hade jag varit lite orolig över mitt bankkort om jag haft ett psn-konto.

Jag är inte direkt orolig. Lösenordet hos PSN går att byta, och mitt kreditkort går att spärra.

Och Sony som bekymrade sig så mycket över Geohot... Nu fick de lite större problem

Ni som använt det, byt lösen och ring banken och spärra kreditkortet och be att få ett nytt.

Den som är riktigt tyken skickar en faktura på beloppet till SONY på vad du får pröjsa banekn för ett nytt kort....

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-04-27 19:29

Hmm, åtminstonde på Swedbank så måste man gå in och göra ett temporärt kortnummer för att kunna göra onlinebetalningar och transaktioner så jag borde ju vara ganska safe då

Ursprungligen av JesperA:

...på Swedbank så måste man...

Nja, man måste inte. Man kan göra det, om man har den tjänsten.

Finns för tillfället inga pengar på mitt kreditkort, så mitt PSN får dom gärna ta, sålänge då..

Kan man byta sitt PSN genom nätet på något vis? Nu när allt ligger nere?

..tydligen inte märkte jag nu..

Ursprungligen av Engalunda:

Finns för tillfället inga pengar på mitt kreditkort, så mitt PSN får dom gärna ta, sålänge då..

Kan man byta sitt PSN genom nätet på något vis? Nu när allt ligger nere?

..tydligen inte märkte jag nu..

Det går väl fortfarande att boka upp en transaktion. Om jag handlar ngt och det inte finns pengar och man har kredit på kortet... då kan det bli jobbigt.

Varför inte räkna kortnumret som "Compromised" och byta ?

Ursprungligen av Goflorp:

Varför inte räkna kortnumret som "Compromised" och byta ?

För att det inte går att utföra några ändringar alls i kontoinställningarna. Kortet måste spärras hos banken.

Ursprungligen av Stinky:

För att det inte går att utföra några ändringar alls i kontoinställningarna. Kortet måste spärras hos banken.

Det var ju det jag menade. Byt kort.

Ursprungligen av Goflorp:

Det var ju det jag menade. Byt kort.

Får köra på det, mitt är ändå snart utgånget & plasten är typ, veck!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-27 19:56

Hittar inget sätt att göra några ändringar för tillfället... får hoppas att PSN-kontot inte blivit highjackad när det kommer upp igen.

Tur i oturen så blev mitt kort som var kopplat till PSN skimmat en vecka innan, så ett nytt kort var redan påväg när detta hände, "hurrar"

Tror att jag har fått svar på min undran om legalt efterspel.

Sony faces global legal action over data theft | Reuters

Sony kommer att få ett tufft år i japan och i världen.

1
Bevaka tråden