Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sälja DVD-filmer?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-04-26 16:54

Orkar inte skriva i något annat forum så jag skriver här

Har ett antal dvd-filmer och boxar till salu pga. uppgradering till BD och Plex. Funderar på att lägga ut dom på blocket men hur många köper egentligen det? Mest nyfiken rent allmänt så man slipper lösa pengar på en annons som ingen läser?

vad ska man annars göra? Skänka till frälsis?

Orkar du lägga upp en annons på Blocket och prata med kanske jobbiga köpare så gör det.

Annars, skänk till någon som vill ha.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-26 17:01
Ursprungligen av keptang:

Orkar du lägga upp en annons på Blocket och prata med kanske jobbiga köpare så gör det.

Annars, skänk till någon som vill ha.

Tror inte det är några problem att prata med jobbiga köpare om det är några som hör av sig - det var det liksom som var frågeställningen

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-26 17:00

Jag skänker mina DVD till välgörenhetsorganisationers secondhandaffärer. Sålänge det är "vanliga" spelfilmsdvd:er. Box'ar kan man få hyffsat betalt för.

Nu när jag flyttade gav jag bort alla mina, var väl några 100.. Var i samma sits som du när det gäller byte till BD..
Tyade inte lägga upp annonser.. Så krabbigt under tiden, att tex uppdatera sin annons när man sålt en film osv.. om man inte lägger ut en annons per film då såklart..

ELLER, säljer alla till ett paketpris!

I takt med att jag ersatt mina DVD med BD har jag gett bort de överflödiga DVD-filmerna till vänner som eventuellt kan ha visat intresse för dem.

Köp en plastmaskin och plasta in de, sen har du "födelsedagspresenter" för flera år framöver

  • Oregistrerad
  • 2011-04-27 13:33
Ursprungligen av PeeMaN:

Köp en plastmaskin och plasta in de, sen har du "födelsedagspresenter" för flera år framöver

Haha mycket bra tips

  • Medlem
  • 2011-04-27 07:16

Vad är "BD"?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-27 07:27

Själv behåller jag alla mina DVD (med uppskalning är det lika bra som många BD) och köper endast nya och de filmer som är värda det på Blu-ray Disk

  • Oregistrerad
  • 2011-04-27 13:36
Ursprungligen av MatsOlov:

Själv behåller jag alla mina DVD (med uppskalning är det lika bra som många BD) och köper endast nya och de filmer som är värda det på Blu-ray Disk

Alltså för att korrigera, jag vill naturligtvis enbart bli av med dessa filmer som jag har på BD eller i MKV format redan (runt 100 stycken) - Mina andra DVD filmer (runt 500) behåller jag. Ligger på runt 700 diskar nu på CD/DVD/BD som jag kör i 3st 400 skivors växlare)

Nej, att skala upp 576p till 1080p blir inte alls lika bra som BD - möjligtvis om du ser jävligt illa eller har en 30" TV. Jag kör en 55" 1080p TV samt min cirka 120" projektor. Jag klarar inte ens av 720p numera.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-27 14:02
Ursprungligen av studiox:

Alltså för att korrigera, jag vill naturligtvis enbart bli av med dessa filmer som jag har på BD eller i MKV format redan (runt 100 stycken) - Mina andra DVD filmer (runt 500) behåller jag. Ligger på runt 700 diskar nu på CD/DVD/BD som jag kör i 3st 400 skivors växlare)

Nej, att skala upp 576p till 1080p blir inte alls lika bra som BD - möjligtvis om du ser jävligt illa eller har en 30" TV. Jag kör en 55" 1080p TV samt min cirka 120" projektor. Jag klarar inte ens av 720p numera.

Ja det är alltid jobbigt men framförallt dyrt att bli audiofil/videofil.

Men är det inte bättre att lägga upp det i boxar om typ 10 på tradera istället för att försöka kränga dem på blocket i olika mängder till olika köpare?

  • Oregistrerad
  • 2011-04-27 14:10
Ursprungligen av andas:

Ja det är alltid jobbigt men framförallt dyrt att bli audiofil/videofil.

Men är det inte bättre att lägga upp det i boxar om typ 10 på tradera istället för att försöka kränga dem på blocket i olika mängder till olika köpare?

Det kanske är smartare?

Ps. Ja det är dyrt. Kör inte så mycket projektor längre, min sista projje som jag sålde fick jag 4000 för som jag året innan betalt 28.000 för - huga.. 30k i växlare, 15k i projektor, 30k i LCD tv, 7k för mac mini och säkert 300k i dvd/bd filmer. usch

Ursprungligen av studiox:

Nej, att skala upp 576p till 1080p blir inte alls lika bra som BD - möjligtvis om du ser jävligt illa eller har en 30" TV. Jag kör en 55" 1080p TV samt min cirka 120" projektor. Jag klarar inte ens av 720p numera.

Jag antar att du menar inte klara av 720P på projektorn?
För om du ska se skillnad mellan 1080P och 720P på en 55tummare får du trots allt sitta rätt nära teven.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-27 16:25
Ursprungligen av PeeMaN:

Jag antar att du menar inte klara av 720P på projektorn?
För om du ska se skillnad mellan 1080P och 720P på en 55tummare får du trots allt sitta rätt nära teven.

Projektorn klarar inte ens 720, så nej det menar jag inte.

Nejdå jag ser stor skillnad på 720 och 1080 utan att sitta speciellt nära.

Ursprungligen av studiox:

Projektorn klarar inte ens 720, så nej det menar jag inte.

Nejdå jag ser stor skillnad på 720 och 1080 utan att sitta speciellt nära.

Well, den här
Chart: 1080P Does Matter - CarltonBale.com
Har jag och polarna använt vid flera tillfällen och den stämmer rätt jävla bra. Känns som "den psykologiska effekten" kan spela in en hel del.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-28 09:41
Ursprungligen av PeeMaN:

Well, den här
Chart: 1080P Does Matter - CarltonBale.com
Har jag och polarna använt vid flera tillfällen och den stämmer rätt jävla bra. Känns som "den psykologiska effekten" kan spela in en hel del.

Nu börjar det bli OT men jag kan tänka mig göra ett blindtest anytime. Tänk också på att bitrate spelar roll samt hur bra mastrat materialet är. Det betyder inte att allt 1080p är bra

paketera i genres och sälj dem 20 pack?

Starta en utlånings service för dina vänner?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-04-27 18:48

Jag håller med cubeuser; en utlåningstjänst för kompisar är ju klockrent! Annars tror jag på att genre-sortera och sälja på Tradera.

1
Bevaka tråden