Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa tidigare installerad skrivare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Taskig morgon. Trodde i min enfald att jag rensade min utskriftskö men lyckade ta bort installerad skrivare istället och då blir det panik. Installationen av skrivaren var otroligt strulig och hade önskat slippa göra om det. (Canons CLC 4040,) Finns det en möjlighet att återskapa sista installerade skrivare? Jag har inte startat om datorn.
Tacksam för hjälp.

Har du en Time Machine-backup? Då kan du kanske backa till en punkt innan du tog bort skrivaren. Annars är det nog kört.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 09:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Har du en Time Machine-backup? Då kan du kanske backa till en punkt innan du tog bort skrivaren.

Installerade skrivare ligger/låg i mappen:

~/Bibliotek/Printers/

Så,

Har du (som Jesper påpekade) en TM-backup, så är det innehållet i mappen ovan du skall återskapa.

Lycka till…!

Tack som t-san. Visste väl att jag skull ha nytta av min Time-Machine någon gång.
Ni är bäst grabbar.

Nää, jag får det inte till att funka. Jag går till min T-M och bilbliotek/printers, Återskapar hela mappen printers och placerar den i samma mapp på datorn. Den börjar att återskapa men dock inte allt. Den varnar för att det redan finns en fil/mapp med samma namn och den skiljer inte på små och stora bokstäver och slutar därför att återskapa. mer hjälp tack

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 11:07
Ursprungligen av Kottemannen:

Nää, jag får det inte till att funka

Prova att först återskapa mappen Printers till ex.v. Skrivbordet…för att sedan flytta valda filer ur mappen till just:

~/Bibliotek/Printers/

Ursprungligen av Torkel:

Prova att först återskapa mappen Printers till ex.v. Skrivbordet…för att sedan flytta valda filer ur mappen till just:

~/Bibliotek/Printers/

Gjort som du sa men och har lagt upp allt i mappen printers, får ändå upp att inga skrivare är installerade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 13:45

Syns skrivaren i:

http://127.0.0.1:631/printers/

Om inte…starta om datorn & se om den uppenbarar sig…!

Senast redigerat 2011-04-27 14:30

Nej den syns inte. Har startat om och fortfarande saknas den. Har laddat ner "Ps_drvr_ImagePASS_H1_iRC518040804580_v1" och provar att installera den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-27 15:14

Skrivarna i ~/Bibliotek/Printers/ är kopplade till skrivarlistan i Systeminställningar. Dock kan man inte bara lägga dit skrivaren och tro att det fungerar. Det finns information som behövs i olika .plist på olika ställen. Jag skulle nog satsa på att lägga till skrivaren igen i alla fall.

1
Bevaka tråden