Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad ska jag göra med min gamla Mac Pro?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-26 14:04

Som i en annan tråd en del av er har läst, har jag skaffat en ny Mac Pro vilket gör att jag har dessutom en gammal Quad Core, från hösten 2006 men vad ska jag göra med den?

Server (nästan gratis när Lion kommer), renderingsfarm, sälja den eller annat tips?

Den nya burkens huvudjobb är film och ljudproduktion.

Kan jag använda den gamla burken för att snabba upp renderingar med i huvudsak Shake och Compressor?

Har testat Qmaster tidigare mellan några burkar, Mac mini, MAcBook Pro och den gamla MacPro:n men tycker att det funkar dåligt.
Finns det andra program för distribuerad rendering till rimlig penning som funkar bra.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-04-26 16:41

Det bästa vore ju om du faktiskt lägger ner lite tid på att få iordning på dina problem med Qmaster, själv har jag inte haft några som helst problem med det, har alltid fungerat otroligt smidigt, satte upp mitt kluster för 16 månader sedan och har inte strulat en enda gång, visst några gånger har det skett timeouts när jag skickade jobbet till klustret via Compressor men det är ju inget stort bekymmer.

Vad är det som du tycker har fungerat dåligt med Qmaster?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-26 20:08
Ursprungligen av JesperA:

Vad är det som du tycker har fungerat dåligt med Qmaster?

Har haft det svårt att få den att fungera, när man kör klustern startar den upp fint och delar upp körningen i segment. Men sen vette tusan, mins inte riktigt var ett tag sedan.
Har för mig att segmenten på de andra datorernas processor liksom aldrig kommer igång.

Du kan ge den till mig så skall jag fixa skärm etc till den så kan min pappa läsa aftonbladet, hemnet etc på den.
Velat ge gubben en mac i åratal.

Kör Final Cut Server på den och proppa den full med terrabytediskar så har du videoarkivet online 24/7.
(ställ den i garderoben och hooka den på nätet med ethernet 1 Gb - routern måste då också stödja 1 Gb)

1
Bevaka tråden