Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dokument-scanner till Mac?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag söker efter en scanner för inläsning av dokument, broschyrer, böcker etc som fungerar för Mac. OCR funktion är också önskvärt. Men hittar bara de som passar Windows Måste man köpa en Windows bara för att få ordning på mina högar?

Några förslag?

Hur tungt skall det va?

Pratar vi en liten flatbädsshistoria passar kanske en Brother DCP-xxx för 1000:- - du får en printer/kopiator på köpet.

Pratar vi dokumentmatare mm så har jag ej svar.

Vill avråda från canon då deras programvara är klart undermålig för Mac och den har vart anledningen till att jag t o m kastat en scanner en gång....

Var sugen på en CANON DR-2020U DOKUMENTSCANNER A4 men har förstått att den inte fungerar för Mac

Budget <6.000 kr + moms, typ.

Jag hade kontaktat någon Mac-ÅF och köpt den genom dem; MacForum i GBG t ex.
Vad motsvarande blir i Stockholm vet jag inte riktigt.

jag hade iaf vänt mig till ngt ställe där de sålt många liknande lösningar, så man slipper gissa sig fram själv.

Du betalar givetvis ett ngt högre pris för detta, men det kommer vara värt det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-26 00:15
Ursprungligen av peterwatz:

Jag söker efter en scanner för inläsning av dokument, broschyrer, böcker etc som fungerar för Mac. OCR funktion är också önskvärt. Men hittar bara de som passar Windows Måste man köpa en Windows bara för att få ordning på mina högar?

Några förslag?

Absolut! Jag har en Fujitsu ScanSnap S1500 på jobbet. Funkar både till Mac och Windoze. Det finns en S1500M som är avsedd för Mac, kostar ca 1000:- mer, men båda funkar lika bra. Den scannar snabbt, snyggt, har OCR och kan tom scanna dubbelsidigt. Bästa scanner jag nånsin använt!

  • Medlem
  • 2011-04-26 11:17

Någon med förslag på skanner som klarar A3+ (uppslag magasin)?

Se upp för HP:s produkter då deras skannerdrivrutiner för Mac OS X inte verkar vara högprioriterade. Fick vänta länge på 10.6-kompatibel mjukvara och den är fortfarande buggig.

Senast redigerat 2011-04-26 19:07

Har kört med nn Epson A3-scanner på förra jobbet i flera år. Heter något med "1000". Vi körde iofs med SCSI-versionen men bör ju finnas med USB också. Fantastiskt slitstark och helt ok bildkvalitet.

  • Medlem
  • 2011-04-26 17:52

Epson 10000XL? 25.000 + moms är i lite högsta laget för min del

Min Canon MX870 skrivare har en utmärkt flatskanner. har WiFi dessutom. Billig. Otroliga utskrifter.

Ursprungligen av Zimmerman:

Min Canon MX870 skrivare har en utmärkt flatskanner. har WiFi dessutom. Billig. Otroliga utskrifter.

Samma här - ligger utanför min budget

Jag säger som anderslager, fujitsu scansnap! Jag har en 1500m och en s1300. Någon av dem i kombination med Devonthink är en ruskigt bra combo för dokumenthantering.

Stort tack för alla svar. Dags att köpa

1
Bevaka tråden