Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återskapa via Time Capsule

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-25 08:41

Hej
Kan någon tala om hur man återskapar från Time Capsule?
Följande har hänt. Jag har 1 iMAC och en Airbook. Dessa körs backup på dagligen till en TC. Nu gick min Airbook i golvet och jag planerar att köpa den nya 11 tummaren. KAN JAG koppla denna upp till min TC och finna backuppen från min gamla airbook så jag får ner en kopia av denna med alla program som jag hade på denna innan. Photoshop, office paketet osv...

Jag kan nämnligen inte se backupen på airbooken från min iMAC och innan kunde jag inte se iMACen från min Airbook,,, utan bara de filer som kommer från respektive dator kan jag se, därav undrar jag hur jag ska komma åt en annan dators filer? och hur?

Mycket tacksam för svar på detta!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-25 11:13
Ursprungligen av Mrnicoo:

Hej
Kan någon tala om hur man återskapar från Time Capsule?
Följande har hänt. Jag har 1 iMAC och en Airbook. Dessa körs backup på dagligen till en TC. Nu gick min Airbook i golvet och jag planerar att köpa den nya 11 tummaren. KAN JAG koppla denna upp till min TC och finna backuppen från min gamla airbook så jag får ner en kopia av denna med alla program som jag hade på denna innan. Photoshop, office paketet osv...

Jag kan nämnligen inte se backupen på airbooken från min iMAC och innan kunde jag inte se iMACen från min Airbook,,, utan bara de filer som kommer från respektive dator kan jag se, därav undrar jag hur jag ska komma åt en annan dators filer? och hur?

Mycket tacksam för svar på detta!

När du slutför installationen av MacOS X på din nya dator, får du en fråga om du vill föra över information från annan. Där finns TimeMachine-backup som val. Så svaret är "ja".

1
Bevaka tråden