Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Feedback: 99mac för iPhone

Tråden skapades och har fått 97 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag startar en feedbacktråd för 99mac iPhone App.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-23 10:06

http://db.tt/G0Jh4tq

Första inloggningsförsöket gick inget vidare men efter ett nytt försök så gick det igen.

Ser mycket bra ut. Sett fram emot detta.

Edit: tycker att det är synd att man inte kan se motsvarande Dagens Inlägg.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-23 10:15

Ser helt OK ut

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 10:47

trevligt :)

Ser bra ut. Men finns det något liggande läge? Samt jag ser en massa (null) efter namnen mm i listningen. Skall försöka klämma in ett screenshot.

Edit: screenshot

Ursprungligen av Drakfot:

Ser bra ut. Men finns det något liggande läge? Samt jag ser en massa (null) efter namnen mm i listningen. Skall försöka klämma in ett screenshot.

Edit: screenshot
[ATTACH="CONFIG"]29142[/ATTACH]

Kör du amerikanska inställningar på din iPhone? (alla menyer är på engelska)

så häl långt... nice! mycket nice!

Artikel: Gratis påskägg till alla: 99mac för iPhone & Android!

Bra jobbat. Feedback: väldigt brunt gränssnitt. känns sådär. inte automatisk stor bokstav efter punkt. kan inte radbryta. nu har jag "post" uppe där jag skriver och "skicka" där jag normalt bryter rad. på mina bevakningar ser jag inte vilka som har nya inlägg, vilket är väldigt synd. uppskattar dock era ansträngningar!! jobba på...

Artikel: Gratis påskägg till alla: 99mac för iPhone & Android!

och: landskapsläge hade varit fint om man får för sig att svara seriöst via iphone. (märkte nu att iphone inte korrigerades rätt)

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-23 11:17

Artikel: Gratis påskägg till alla: 99mac för iPhone & Android!

Ska man som vanlig medlem kunna publicera artiklar? Om man klickar på "skapa inlägg"-knappen uppe till höger kan man välja att publicera i artiklar och det känns inte helt rätt. En annan grej, när jag är i vyn för artiklar och klickar på samma knapp som innan så kraschar programmet.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-23 11:40

Precis vad jag letade efter.
Skrev samma sak i kommentarerna för appen men det här är nog ett bättre ställe.

Ska man som vanlig medlem kunna publicera artiklar? Om man klickar på "skapa inlägg"-knappen uppe till höger kan man välja att publicera i artiklar och det känns inte helt rätt. En annan grej, när jag är i vyn för artiklar och klickar på samma knapp som innan så kraschar programmet.

Ursprungligen av Queux:

Ska man som vanlig medlem kunna publicera artiklar? Om man klickar på "skapa inlägg"-knappen uppe till höger kan man välja att publicera i artiklar och det känns inte helt rätt.

Det ska du inte kunna göra - testa och se om det går

En allmän fundering...

Jag får ett mail om uppdaterad tråd.
Jag klickar länken och hamnar på sidan i Safari, inte i appen.
Är det möjligt i en framtid att man istället får meddelandet via appen som en s k bricka? Eller kan länken i era mail anpassas på något sätt. Det blir lite klumpig lösning nu känns det som.

kan inte posta

Hej, jag kan inte posta nytt inlägg. Får felmeddelande i stil m thread_prefix_required. Har valt forum och avdelning.

Ursprungligen av svantet:

Hej, jag kan inte posta nytt inlägg. Får felmeddelande i stil m thread_prefix_required. Har valt forum och avdelning.

Kan det vara så att du försöker posta i köpes/säljes forumen där man måste ange ett prefix som "köpes/säljes/bytes" ?

  • Medlem
  • 2011-04-23 11:55

Riktigt härligt! Jag hittade ett par förbättringsområden:

När jag gick in på artikeln för påskäggen, så var dels bilden på tok för stor, och det gick inte att "scrolla" bilden.
"posta"-ikonen till kommentarerna var suddig, som om den var förstorad. Men här på feedback-forumet, så var det ingen "posta"-knapp längst ner, utan ett + längst upp. Jag ser gärna konsekvens.

Jag råkade komma åt B ovanför tangentbordet, men kunde inte få bort det utan att trycka på en funktion för att sedan sudda ut den. Det vore bra att kunna trycka bort den också.

Sen är appen lite hackig när jag skriver och den skulle kunna kännas mer responsiv när jag exempelvis trycker på menyn och sen ett menyalternativ.

Jag har för övrigt inga problem med att det inte blir stor bokstav eller punkt efter två mellanslag.
Liggande läge hade varit trevligt också!

Det är lite att göra, men åh så roligt att appen äntligen är här!

Lycka till i fortsättningen

(skrivet i 99-appen)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-23 11:55

Två saker:

1) Får inte "Senaste" funktionen att uppdatera sig alls. Den visar de trådar som var nyast första gången jag tryckte på senaste med inställningen "Allt innehåll" respektive "Forum" Dessutom är listan lite för kort för att kunna vara ett bra alternativ till "Dagens inlägg" på hemsidan, bara 10 respektive 20 trådar. Kan man bläddra? Kan man trycka på "refresh"?

2) Saknar en tidsangivelse för inläggen, det finns ju plats bredvid avataren.

Annars är den snygg. Brunt is the shit!

Senast redigerat 2011-04-23 12:41
Ursprungligen av IngoX:

Brunt is the shit!

Vi ser samma sak, men delar inte riktigt känslan...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 12:15
Ursprungligen av Björnström:
Ursprungligen av Drakfot:

Ser bra ut. Men finns det något liggande läge? Samt jag ser en massa (null) efter namnen mm i listningen. Skall försöka klämma in ett screenshot.

Edit: screenshot
[ATTACH="CONFIG"]29142[/ATTACH]

Kör du amerikanska inställningar på din iPhone? (alla menyer är på engelska)

Japp, jag kör med Engelsk/Amerikansk layout.

Tycker den fungerar fint. Hyfsat snabb också. Färgsammansättningen fungerar bra för mig. Nu skall jag lägga in den i iPad också, och se hur den fungerar där.:cool:

Superbra med feedback!!

Vi är rätt nöjda faktiskt att detta är version 1.0.0 - vi har nog haft femton versioner under utvecklingen och tycker det här var bra nog för en lansering. Självklart planerar vi uppdateringar och då ska vi försöka få med era kommentarer ovan (och nedan).

Ursprungligen av Drakfot:

Japp, jag kör med Engelsk/Amerikansk layout.

Då måste det vara så att datumformatet blir fel för den som kör Engelsk/Amerikansk layout - jag hade det motsatta problemet tidigare nämligen!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 14:25
Ursprungligen av Björnström:

Då måste det vara så att datumformatet blir fel för den som kör Engelsk/Amerikansk layout - jag hade det motsatta problemet tidigare nämligen!

Verkar inte så. Provade att ändra språk till Svenska, men det står fortfarande (null) för min del. Jag har dock inte startat om telefonen efter byte av språk. Datum / tid ställs in automatiskt samt skall visa 24-timmars klocka. Resten är inställt på Svenska.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-23 13:51
Ursprungligen av IngoX:

Två saker:

2) Saknar en tidsangivelse för inläggen, det finns ju plats bredvid avataren.

Annars är den snygg. Brunt is the shit!

Det saknar jag

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-23 14:10
Ursprungligen av Björnström:
Ursprungligen av Queux:

Ska man som vanlig medlem kunna publicera artiklar? Om man klickar på "skapa inlägg"-knappen uppe till höger kan man välja att publicera i artiklar och det känns inte helt rätt.

Det ska du inte kunna göra - testa och se om det går

Alla alternativ fanns men när man skulle submitta fick jag ett felmeddelande om att jag inte var inloggad eller hade tillräckligt med behörighet. Men alternativet att publicera artikel kanske skulle tas bort?

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2011-04-23 14:13

Som ni ser ovan så syns det inte heller vem man citerar när man gör det. Jag tittade när jag skrev ovan och både mitt och Björnströms alias var med i texten.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 14:22
Ursprungligen av Queux:

Som ni ser ovan så syns det inte heller vem man citerar när man gör det. Jag tittade när jag skrev ovan och både mitt och Björnströms alias var med i texten.

Jag märkte av samma sak när jag citerade Björnström ovan.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-04-23 14:23

Riktigt bra! Denna kommer öka min närvaro här!

Det första som slog mig var att det inte går att uppdatera "Senaste" genom att bara dra nedåt, så som många andra appar funkar(twitter, facebook). Ska "Senaste" fungera som "Dagens inlägg" på vanliga sidan? det hade jag uppskattat!

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-23 14:27
Ursprungligen av krox:

Riktigt bra! Denna kommer öka min närvaro här!

Det första som slog mig var att det inte går att uppdatera "Senaste" genom att bara dra nedåt, så som många andra appar funkar(twitter, facebook). Ska "Senaste" fungera som "Dagens inlägg" på vanliga sidan? det hade jag uppskattat!

Det saknade jag med, svårt att veta om det kommit nya poster under tiden.
(Förresten, OT, men detta inlägget verkar sakna "Gilla"-knappen? Tänkte trycka på "Gilla" endast, men gjorde en post när den inte dök upp. Från inlägg 26 och neråt ser jag inga sådana knappar.)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-23 15:13

Kul att appen äntligen kom!

Men...vad har ni testat egentligen? Det finns ingen knapp för nya inlägg, det finns en för senaste men den visar samma trådar oavsett om jag har läst dem eller ej, det finns ingen refresh-funktion och även om jag går ut och dödar appen så visas fortfarande samma trådar som senaste/nya. Sedan dör appen också om jag via menyn trycker på "Profil".

99.se/nya är fortfarande överlägsen.

Mkt bra! Klart bättre än vBulletins mobilskin.

Ngt som saknas är datumstämpl invid avataren för resp inlägg.

Hälsn fr appen!

Bevaka tråden