Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Billig A3-färglaserskrivare?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Söker en färglaser som klarar att skriva ut A3. Söker och söker på prisjakt och massa internetbutiker, men hittar nästan ingen. Blocket är också ganska renstädat. Konstigt.

Tips och idéer?

Vi har en Canon LBP 9100Cdn på kontoret. Har ingen aning om pris eller om den ens finns i Sverige (jag jobbar i Kina), men den funkar helt ok i blandade nätverk.

Ser på nätet att den kostar runt 1500 AUD (drygt 10000 SEK) i Australien exvis.

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-03-01 16:51

HP Color LaserJet CP5225dn är en riktigt trevlig skrivare och verkar som man inte kommer sig billigare undan än så. Nätverkskort och duplex var överkomligt pris på dessutom.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2011-04-21 22:47

Jag har också blivit tipsad om HP CP5225N (behöver inte duplex).
Men räcker 600x600 dpi? Jag skriver mest ut ritningar/skiss som är färglagda.
Att fylla toner kan kosta 8-9000 kr dock, vilket såklart avskräcker!

Alternativet som jag blev rekommenderad är Xerox Phaser 7500n (1200x1200 dpi), som dock kostar mer än det dubbla, men att man där kan ha PagePack-avtal och därmed aldrig köper toner, utan att de ingår. Har inte koll alls på detta, men det lät bra. Eller?

En bekant har en OKI c821n som hon gillar, men drivrutinerna funkade inte på Mac, dock fick hon hjälp att installera och nu funkar det. Avsevärt billigare i inköp. Men kanske svindyra toners.

Vilket djungel! Har suttit länge och googlat på tester, men blir inte klokare.

Att köpa billigt har ju ofta en tendens att bli kortsiktig affär. Men hur mkt bättre blir det med en dyrare?

Jag skriver ut i snitt kanske 20 st A3 per vecka, varav hälften är färg. Pga av att det kan ta flera dagar, ibland 1-2 veckor mellan utskrifterna är jag less på bläckskrivaren som torkar, gör klumpar, bandningar osv. Nu vill jag ha något smidigt! Får gärna vara tyst också när den inte printar.

Har ni något att säga som kan hjälpa till?

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-05-01 20:55

HP i den högre prisklassen brukar funka fint och har ett värde som begangnad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-05-01 21:12

Vart tipsad om OKI här på forat och då jag redan har en svart vit a4 så vart det en OKI C801N på dustin som har kampanj.
6500.-

Och har skrivit ut mycket och är väldigt nöjd. Första inställningen tog en 30 min. Men sedan dess har jag inte brytt mig.

tips från mig!

OKI C801N A3 - Kompakt och populär färglaser i A3! Nu till osannolikt kampanjpris!

1
Bevaka tråden