Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Portal 2

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förtjänar väl en egen tråd här känns det som. Har inte köpt spelet än (bestämt mig att vänta tills jag är färdig med exjobb), men vad säger ni som har det?

  • Medlem
  • 2011-04-19 18:34

Åhh.. Portal är så himla roligt! Kommer lätt att skaffa det!

"The Cake is a lie"

Förbeställde det igår och har kört igenom en bit. Det hackar lite i grafiken när man vänder sig snabbt, så jag kanske får jobba lite med grafikinställningarna, mmen det funkar ganska brapå min 27" iMac och allt är liksom större och mustigare än Portal. Mer av allt och jag ser fram emot att komma fram till de delar där historien börjar tvista till sig och man får veta lite mer av vad som har hänt i omvärlden. Än så länge är det bara gissningar från den förinspelade guide-rösten, exempelvis vad man ska göra om världen nu styrs av en djurkung eller om fysikens lagar upphört att gälla.
Det är svindlande att tänka sig att det utspelar sig flera hundra år efter händelserna i Halflife 2, i samma mytologi.

Frågan jag ställer mig är om det kommer glida bra på min MBP 2,5Ghz med 4Gig Ram och NVIDIA GeForce 9400M.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-19 19:24

ojojoj, det här har jag inte hängt med på. Lirade 1:an. Sjukt nöjd med det. Speciellt den där rösten och känslan i slutet, ungefär som att det inte spelade någon roll vad man gjorde. Lite likt Cube - filmerna.

Portal 2 är ju ett måste bara...

Hänger också med på det här tåget! Har inte bokat det än bara, min stackars macbook är nog alldeles för svag så det får bli till konsol istället;)
Men ser fram emot 2:an då 1:an var helt fantastisk!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-04-21 11:31

Köpte det vid release, har nästan kört igenom coop-läget. Grymt roligt spel.
Har ni en Ps3 rekommenderar jag att köpa den versionen, man får med cd-nyckel till pc/mac versionen på köpet.
Ps3 kan dessutom köra coop med pc/mac, det går tydligen inte med xbox-versionen.

  • Medlem
  • 2011-04-21 18:09
Ursprungligen av Json_81:

Köpte det vid release, har nästan kört igenom coop-läget. Grymt roligt spel.
Har ni en Ps3 rekommenderar jag att köpa den versionen, man får med cd-nyckel till pc/mac versionen på köpet.
Ps3 kan dessutom köra coop med pc/mac, det går tydligen inte med xbox-versionen.

Åh jäklar. Det låter ju nästan för bra för att vara sant;)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-04-21 22:05
Ursprungligen av Spata:

Åh jäklar. Det låter ju nästan för bra för att vara sant;)

Ja, fast det är sant
Jag plockade upp ps3-versionen för 444:- på mediamarkt, polarn köpte direkt via steam till sin dator, landade på ungefär samma pengar.
Jag har testat koden man får med och portal2 läggs till steamkontot.

Hoppas nu verkligen att det kommer fler coop-spel som fungerar likadant, jag vill helst spela på ps3 och polarn har inte råd att investera i en. Enda anledningen till att jag har kvar en stationär pc är för att kunna spela ihop med polare, skulle gärna slippa ha en sådan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-21 23:01
Ursprungligen av Json_81:

Ja, fast det är sant
Jag plockade upp ps3-versionen för 444:- på mediamarkt, polarn köpte direkt via steam till sin dator, landade på ungefär samma pengar.
Jag har testat koden man får med och portal2 läggs till steamkontot.

Hoppas nu verkligen att det kommer fler coop-spel som fungerar likadant, jag vill helst spela på ps3 och polarn har inte råd att investera i en. Enda anledningen till att jag har kvar en stationär pc är för att kunna spela ihop med polare, skulle gärna slippa ha en sådan...

Det var ju jävligt bajs att få reda på nu när man precis köpt det på steam

1
Bevaka tråden