Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur lägga in egna bilder i trailer?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lånar tråden. När man skapat en filmtrailer från redan färdiga teman. Hur i hela fridens namn lägger man in egna bilder i den?

Utan att ha iMovie framför mig just nu vågar jag på en gissning utifrån tidigare erfarenheter av iMovie (och så gott som alla Apple-program): dra och släpp!

Ursprungligen av FetGreger:

Lånar tråden. När man skapat en filmtrailer från redan färdiga teman. Hur i hela fridens namn lägger man in egna bilder i den?

Nu skjuter jag från höften... den typen av inlägg jag egentligen inte vill göra..

Jag tror att du antingen:

  1. Inte kan göra det, på något sätt.

  2. Får lägga in dina bilder på någon av de "place holders" som finns och är tänkta för videoklipp.

"Trailersarna" kan vara roliga och man sätter ihop en på 10-15 minuter med lite ströklipp. Anledningen till att det funkar är att det är ett väldigt låst koncept. Musiken har en viss längd och den är matchad mot de luckor som du skall fylla med eget material.

Jag är inte ens säker på att du kan använda stillbilder, även om det inte borde finnas något tekniskt hinder. Det är möjligt att det går.

Det känns dock mycket osannolikt att du kan manipulera trailern i iMovie när du väl fyllt de tänkta luckorna. Vill du göra en liten film baserad på ett tema skall du inte välja trailer. Då får du starta ett projekt baserat på ett vanligt tema istället.

Usch.. väldigt mycket "snillen spekulerar" över det här svaret...

Var inne snabbt och tittade i iMovie.

Som du ser så är din media browser ljusgrå och inte tillgänglig. Det är väl en stark indikation på att det inte går...

Självklart kan du använda dina filmklipp och bilder i en vanlig film baserad på ett tema, men då tror jag inte du kan hitta trailermusiken.

iMovies trailers är lite speciella för början till slut. Roliga på sitt sätt, men väldigt begränsade.

Samtidigt kan nästan vem som helst göra en, tack vara att de är så "lätta" att förstå sig på.

Jag var inne och lekte i en av dessa trailersar för någon månad sen. Och då har jag för mig att man 1) kunde ändra de texter som fanns genom att dubbelklicka på dem, och 2) dra och släppa både stillbilder och klipp på de därför avsedda rutorna. Men själva bakgrundsbilderna i övergångarna osv går nog inte att ändra på, nej.

Ursprungligen av johan_tanying:

...och 2) dra och släppa både stillbilder och klipp på de därför avsedda rutorna.

Du kommer inte åt ditt bildbibliotek när du är inne i trailer-mode.

Du kan inte dra och släppa en bild från t ex Findern.

En trailer över 45 sekunder är ett misslyckande :-D. 30 sekunder är bra. Vassingarna gör också versioner på 15 sekunder - som fungerar.

Bröt ut ovanstående inlägg från nedanstående tråd. Lägg inte in nya frågor i trådar som handlar om något annat!

http://www.99.se/imovie/285035-imovie-11-vardelost.html

/Mod

1
Bevaka tråden