Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nätverksproblem efter uppdatering till OSX 10.6.7

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MBP Pro (15 tum i7, late 2010) tappar nätverket när den vaknar från viloläget. Kan ta upp till 15-30 min innan den kommer igång igen. Detta gäller både WiFi (hemma) och trådat ethernet (jobb). Nån som har liknande problem? Kan tillägga att jag inte har haft några som helst problem med detta tidigare...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 10:52

Anders,

Prova att skapa ett nytt användarkonto och kolla om felet upprepar sig även i det kontot…

Lycka till…!!

Tack för tipset
Läste på nåt forum att det kan hjälpa att ställa IPv6 på "Av", så jag har provat det och nu verkar den funka...

Men nu är problemet åter tillbaka...:-(

Och det verkar vara samma problem på mitt andra konto. När den är nere verkar anslutning via WiFi inte heller funka, testade att sätta upp min iPhone som WiFi-basstation, och det funkade inte där heller...

Nån som vet vad man ska göra? I nätverksinställningar står det att jag är ansluten men det är precis som att applikationer som Safari, Mail mm inte fattar att så är fallet...

Verkar som om det hjälper att gå in i nätverksinställningar och förnya DHCP:n. Hittade flera långa trådar på Apples (USA) forum, och det verkar som om dessa problem debuterade i samband med OSX 10.6.5 nånstans... Inga fixar dock. Och inga kommentarer från Apple...

Drog ned hastigheten på min Netgear N-router hemma, från 270mbps till 130mbps, och se - det funkar utmärkt hemma nu Återstår att se om stabiliteten på ethernet-nätet på jobbet återkommer...

1
Bevaka tråden