Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 51 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-02 09:15

Här ska det spekuleras och skvallras om iOS 5.

Förhoppningsvis får vi se ett smakprov ikväll

Här är ett rykte om att femman kommer i höst och blir nära knutet till molnet:

Cloud-Focused iOS 5 to See WWDC Intro, Fall Release? - Mac Rumors

Edit: borttagen.

Senast redigerat 2011-04-10 14:55
Ursprungligen av SayHelloAndreas:

Jag skulle vilja se ett bättre system för notiser
Concept: iOS Notifications, The Way They Should Be | MacGazette.net - Apple News

Näääästan skamlös reklam för din blogg, men jag skall låta det stå kvar. Ja, bättre notifications vill vi nog alla se, men det finns redan en tråd som fungerar som önskelista för iOS 5. Den här tråden handlar om spekulationer och rykten.

/Mod

Hmm, ja det är ju inte som att jag försöker _sälja_ något, bara skapa en form av debatt. Har tagit bort länken och sen så ska jag hitta tråden du nämnde och skriva min önskelista där istället.

  • Medlem
  • Tranemo
  • 2011-04-10 15:37
Ursprungligen av SayHelloAndreas:

Hmm, ja det är ju inte som att jag försöker _sälja_ något, bara skapa en form av debatt. Har tagit bort länken och sen så ska jag hitta tråden du nämnde och skriva min önskelista där istället.

Varför inte bara skriva dina tankar här i forumet istället, lite det som är poängen med ett forum, skulle alla bara posta länkar utan att skriva något skulle ett forum snabbt bli ganska tråkigt.

Jo, jag har gjort det nu i rätt tråd
Men jag tyckte bara att det är roligare att visa något rent grafiskt än att försöka beskriva det i textform. Sen kan man diskutera med det som utgångspunkt. That's all.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-11 22:49

Jag skulle vilja att kunna ställa in att iOS 5 eller kanske nästa version av iTunes uppdaterar mina nedladdade program utan att jag ska behöva gå in och klicka på uppdatera. Safari har det så då kanske man kan hoppas på att iTunes/iOS gör det också.

Ursprungligen av acke:

Jag skulle vilja att kunna ställa in att iOS 5 eller kanske nästa version av iTunes uppdaterar mina nedladdade program utan att jag ska behöva gå in och klicka på uppdatera. Safari har det så då kanske man kan hoppas på att iTunes/iOS gör det också.

Ja, åtminstone att man slipper gå in i App Store för att se om det finns uppdateringar. Borde väl kunna pushas ut så man bara får en badge på ikonen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-12 11:18
Ursprungligen av Capeman:

Ja, åtminstone att man slipper gå in i App Store för att se om det finns uppdateringar. Borde väl kunna pushas ut så man bara får en badge på ikonen.

Vad som helst som är mer smidigt och mer automatiskt än idag.

Kolla in nya videoklippet på iOS 5 här

Ser väldigt coolt ut med expose!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-19 16:57
Ursprungligen av Titanium:

Kolla in nya videoklippet på iOS 5 här

Ser väldigt coolt ut med expose!

Hold your horses....

"While the apparently all-white home button and a passing similarity of the multitasking feature to the jailbreak tool multifl0w suggest that this could simply be a customized iPhone 4 running jailbreak software."

Ursprungligen av zappee:

Hold your horses....

"While the apparently all-white home button and a passing similarity of the multitasking feature to the jailbreak tool multifl0w suggest that this could simply be a customized iPhone 4 running jailbreak software."

"But iPhone Dev Team hacker Chronic tweets, there's nothing from Cydia like this. In fact, Chronic states unequivocally that this is, in fact, simply build 8A216 of iOS 4. The Gold Master version of iOS 4 was 8A293. Nothing to get excited about today it seems, although the way multitasking works here is kinda neat. Perhaps it will live again in iOS 5. For now, we're not going to say this is indicative of anything but a white iPhone running an old version of iOS 4.

Update: 9to5 Mac posted another video which supports the notion this iPhone is a prototype with 64 GB of memory. Unfortunately they are enthused over what they perceive as iOS 5 features, including such goodies as Facebook integration... We are siding with Chronic on this one and say this is build 8A216."

White iPhone? Test version of iOS? Tinhte claims both in video

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-20 07:44
Ursprungligen av Capeman:

"But iPhone Dev Team hacker Chronic tweets, there's nothing from Cydia like this. In fact, Chronic states unequivocally that this is, in fact, simply build 8A216 of iOS 4. The Gold Master version of iOS 4 was 8A293. Nothing to get excited about today it seems, although the way multitasking works here is kinda neat. Perhaps it will live again in iOS 5. For now, we're not going to say this is indicative of anything but a white iPhone running an old version of iOS 4.

Update: 9to5 Mac posted another video which supports the notion this iPhone is a prototype with 64 GB of memory. Unfortunately they are enthused over what they perceive as iOS 5 features, including such goodies as Facebook integration... We are siding with Chronic on this one and say this is build 8A216."

White iPhone? Test version of iOS? Tinhte claims both in video

Fast på den andra videon ser man inget av det "nya" iOS och det är inte ens samma telefon.
"nothing from cydia like this" håller jag inte med om, multifl0w - an iPhone multitasking interface

Den här tråden är för rykten. Det finns en annan tråd för önskemål. Ett inlägg har flyttats dit:
http://www.99.se/iphone/280028-onskelista-ios-5-0-a-8.html

/Mod

Rykten igen, där det sägs att iOS 5.0 inte kommer att fungera på iPhone 3GS:

No iOS 5 for iPhone 3GS? - Mac Rumors

Jag lägger ingen värdering i det här ryktet, tycker det vore märkligt om det inte skulle stödjas, speciellt med tanke på att Apple fortfarande säljer 3GS.

Ursprungligen av Capeman:

Rykten igen, där det sägs att iOS 5.0 inte kommer att fungera på iPhone 3GS:
No iOS 5 for iPhone 3GS? - Mac Rumors
Jag lägger ingen värdering i det här ryktet, tycker det vore märkligt om det inte skulle stödjas, speciellt med tanke på att Apple fortfarande säljer 3GS.

Kan det inte vara så att Apple kommer att släppa iOS 5 i samband med lanseringen av iPhone 5? Alternativt i samband med lansering av någon form av iPhone 4S. Då är det ju inte mer än rimligt eftersom iPhone 3 slutade stödjas i och med iOS 4.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

Kan det inte vara så att Apple kommer att släppa iOS 5 i samband med lanseringen av iPhone 5? Alternativt i samband med lansering av någon form av iPhone 4S. Då är det ju inte mer än rimligt eftersom iPhone 3 slutade stödjas i och med iOS 4.

Jo det kan mycket väl vara så. Det stör bara mitt sinne för ordning.

EDIT: AppleInsider hakar på:

http://www.appleinsider.com/articles/11/05/24/rumor_ios_5_wont_run_on_apples_iphone_3gs.html

MacRumors rapporterar om ett rykte gällande notifications och widgets:

iOS 5 to Bring Revamped Notification System and Widgets? - Mac Rumors

Vidare sägs det att Apples eventuella nya kartor/kartfunktioner inte kommer till iOS 5, utan Google Maps hänger kvar ett tag till:

iOS 5 will continue to use Google Maps | 9 to 5 Mac

Jag fortsätter fylla på med rykte om Twitterintegration i iOS 5. En annan som twittrar en del kan se nyttan med det - OM det är mer än bara möjligheten att dela foton på Twitter.

iOS 5 to Include Twitter Integration? [Updated] - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Jag fortsätter fylla på med rykte om Twitterintegration i iOS 5. En annan som twittrar en del kan se nyttan med det - OM det är mer än bara möjligheten att dela foton på Twitter.

iOS 5 to Include Twitter Integration? [Updated] - Mac Rumors

Skulle vara trevligt med Twitterintegration tycker jag. Facebookintegration skulle jag få mer nytta av. Att facebook inte har satsat hårt på att få deras app att funka bra kanske betyder att de vet något..

Sämre batteritid, längre tid att starta appar... hoppas jag inte på. Det är riktigt tråkigt att höra att gamla iphone modeller blev nästan oanvändbara när iOS 4 kom.

Nåja, innan Apple kom så kom det inte ens uppdateringar till din telefon. Du fick köpa en ny i stället. Under den tid som jag hade Ericsson/SonyEricsson så kan jag räkna totala antalet uppdateringar på ena handens fingrar och då talar vi ändå om en period på ca 20 år

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 13:52
Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, innan Apple kom så kom det inte ens uppdateringar till din telefon. Du fick köpa en ny i stället. Under den tid som jag hade Ericsson/SonyEricsson så kan jag räkna totala antalet uppdateringar på ena handens fingrar och då talar vi ändå om en period på ca 20 år

Nåja, bara för att det var dåligt innan så ska ju inte Apple komma undan med att släppa en uppdatering som gör en existerande produkt sämre. Fungerande produkt blir en ickefungerande produkt. Då är det ju bättre att inte få några uppdateringar alls eller lägga lite tid på att optimera programvaran. Jag är övertygad om att Apple skulle kunna snabba på iOS 4 på en iPhone 3G om de bara ville.

Du väljer själv om du vill uppdatera eller inte. Det är ingen konstighet att fler funktioner och häftigare features kräver mer av din maskin. Det gäller Windows, OSX, Android och IOS. Det är bättre att de satsar framåt.

Givetvis så skulle det gå att optimera IOS4 för Iphone 3G också men varför? Det tar resurser från annat som kan göras för jag tror inte att det bara är att lägga "lite tid" på ett sådant jobb. Det är mer jobb än så.

Och om de inte hade erbjudit uppdateringen till 3G:n, då kan jag också tänka mig att det hade kommit en uppsjö av upprörda protester

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-06-02 14:21
Ursprungligen av BlackSmp:

Du väljer själv om du vill uppdatera eller inte. Det är ingen konstighet att fler funktioner och häftigare features kräver mer av din maskin. Det gäller Windows, OSX, Android och IOS. Det är bättre att de satsar framåt.

Givetvis så skulle det gå att optimera IOS4 för Iphone 3G också men varför? Det tar resurser från annat som kan göras för jag tror inte att det bara är att lägga "lite tid" på ett sådant jobb. Det är mer jobb än så.

Och om de inte hade erbjudit uppdateringen till 3G:n, då kan jag också tänka mig att det hade kommit en uppsjö av upprörda protester

Fast man måste väl som konsument utgå ifrån att en uppdatering, en funktion som Apple och media talar om som en av de stora fördelarna med iPhone, inte ska göra ens produkt sämre?
Varför, jo för att man sålt en produkt med hjälp av att den ska kunna gå och uppdatera. Tror nog att Apple har pengar och resurser för att kunna optimera iOS. Det är inte en teknisk omöjlighet alltså borde Apple göra det. Vad jag vet så såldes iPhone 3G fram tills att iOS 4 släpptes. Alltså tycker jag att iOS 4 borde fungera på iPhone 3G. Som det är nu är det i många fall en katastrof.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-06-03 07:51

Jag har noll förståelse för resonemanget att man ska kunna kräva att äldre modeller också ska kunna köra ny mjukvara. Det är ju självklart att ny mjukvara och med den nya krävande features kräver uppdaterad hårdvara, vilket i sig utesluter en del gamla modeller. Dessutom är det ju ett enkelt sätt att styra konsumenterna till att köpa nya telefoner, vilket är det företag vill - sälja och tjäna pengar.

Men, strunt i det nu. Kan vi alla enas om att hoppa tillbaka till topic?

Bevaka tråden