Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook Air skeppas med ny SSD

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-18 10:36
  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-18 13:11

Det där bytet skedde för ett kanske två månader sedan, det finns en lång diskussion på macrumors.com forum om det, när det hände.

Vilken jag har spelar ingen roll, skillnaden mellan dom två är så liten att det inte märks i dagligt arbete, men för folk som tycker om att mäta och greja så är det säkert väldigt intressant.

Ursprungligen av Mija:

+skillnaden mellan dom två är så liten att det inte märks i dagligt arbete, men för folk som tycker om att mäta och greja så är det säkert väldigt intressant.

Öhh, sikket snicksnack. Samsungen läser ju typ 25% snabbare och skriver typ 20% snabbare. Det är ingen "liten" skillnad, och det är givetvis något som man märker i den dagliga användningen.

Ursprungligen av PeeMaN:

Öhh, sikket snicksnack. Samsungen läser ju typ 25% snabbare och skriver typ 20% snabbare. Det är ingen "liten" skillnad, och det är givetvis något som man märker i den dagliga användningen.

Brukar du flytta filer mellan SSDer? isåfall ser jag nyttan med ökningen. Annars är ju antalet IOPS mycket mer intressant.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-18 18:04

öööö typiskt jag sitter med "snigel" disken (toshiban) förstås i min MBA, mitt vanliga oflyt ...

Jedrans Apple å göre på dette viset va sur jag blir

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-19 00:17
Ursprungligen av CUBEIS:

öööö typiskt jag sitter med "snigel" disken (toshiban) förstås i min MBA, mitt vanliga oflyt ...

Jedrans Apple å göre på dette viset va sur jag blir

En förbättring, kan väl aldrig vara en försämring, så det är väl inget att vara sur över.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-19 11:36
Ursprungligen av 2Lazy:

En förbättring, kan väl aldrig vara en försämring, så det är väl inget att vara sur över.

Men det verkar ju vara en slumpvis förbättring om du har läst huvudinlägget ??

http://www.99.se/nyhetskommentarer/nyhetskommentarer/content.php?r=2508-...pas-med-ny-SSD

Delvis sant det du säger ovan, men apple kunde ju vara lite mer konsistenta mot alla kunder tycker man, men. men .bara att bita i det sura äpplet igen och konstatera att det inte är första gången apple små blåser sina kunder.

Psss.. sen min glädje över min MBA överskuggar alla eventuella efterkommande surheter från Apple som jag visade med min smilies i mitt tidigare lite skämtsamma sur inlägg ..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-20 09:05
Ursprungligen av CUBEIS:

Psss.. sen min glädje över min MBA överskuggar alla eventuella efterkommande surheter från Apple som jag visade med min smilies i mitt tidigare lite skämtsamma sur inlägg ..

Skojade tillbaka bara, ...;)

1
Bevaka tråden