Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta språk i FileMaker

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kör Engelskt OS X och då installerar FileMaker automatiskt bara engelsk språkuppsättning.
Vet någon hur jag uppdaterar till svensk språkversion i FileMaker ?

Det finns inställning i FileMaker också. Välj i menyn Redigera->Inställningar och valet "Språk för användargränssnitt".

Ursprungligen av Rolf Clausen:

Det finns inställning i FileMaker också. Välj i menyn Redigera->Inställningar och valet "Språk för användargränssnitt".

Ja, där ligger det på min svenskaFilemaker i parallels windows men inte på min OSX Filemaker som just nu är på engelska. Underligt. Language switcher var inte till hjälp för Filemaker.
Behöver alltså fortfarande hjälp hur jag byter språk.

Stäng FileMaker Pro.
Du kan flytta ut mappen English.lproj till skrivbordet. Du hittar den genom att ctrl+klicka (högerklicka) på FileMaker Pro och välja Visa paketets innehåll för att sedan ta dig till Contents/Resources. Se till att ha svenska som andra språk i listan Språk under Språk och text i Systeminställningar.
Det fungerar när jag gör tvärt om, dvs svenska till engelska. Det kan vara så dock att de svenska resursfilerna inte installeras när du installerar på engelskt os...

Jag vet inte om ovanstående ger några bieffekter!

Jag tror det är så att svenska inte installeras och här fick jag svar från Filemaker också.

Detta fenomen inträffade i samband med releasen av Snow Leopard. Tidigare kunde man ändra språnginställningar för de individuella programmen men det går inte längre.

Det finns dock ett program som kan hjälpa dig att byta språk:
TJ-HD Software - Language Switcher

Mvh
FileMaker Nordic

Jag får testa att byta OS X till Svenska och sedan ominstallera FileMaker.

Tjena !

Skulle bara meddela att när jag bytte operativet till Svenska så utan att jag gjorde något mer än att logga ut och tillbaka så startade FileMaker upp på svenska... doh...

1
Bevaka tråden