Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Livslängd på SSD

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar har diskuterats ytterst lite här hur länge en SSD egentligen håller. För tre år sen dök det upp som sidospår här: http://www.99.se/aktuella-rykten/104543-nar-far-vi-mac-med-ssd-solid-state-disk.html

och den referade till denna:

So how long might the Flash drive in a (pricey) MacBook Air last? | Technology | guardian.co.uk

Diverse påståenden om 12 eller 51 år, om det håller vet jag inte. Vad är slutsatsen idag? Ni som haft SSD i några år, går de lika fort som när de var nya eller har de blivit sämre med tiden?

Finns det någon anlending att lita mer på SSD-diskar än USB-minnen? USB-minnen kan ju helt klart slitas ganska fort (i alla fall billigare modeller) och bli olidligt sega.

Jag har haft en intel x25m i min iMac i cirka 1.5 år nu, inga märkbara prestandaskillnader på den tiden.

Det abret jag har noterat är att ssd är helt "digitala" i funktionen.

Ex: hårddisk börjar låta, hopps... Man backar upp extra, får med sig 95% innan den skär.

Ssd, man startar upp, vart är mina filer? Allt borta och disken är som om den inte fanns.
Noll förvarning, noll i recovery.

Köper gärna en ssd men man får se till ha fungerande backup på allt.

Om du inte kör backup varje dag, helst varje timme, så kommer du att förlora data någon dag. Det är inte frågan om "om" utan "när och hur mycket". När TimeMachine finns så finns det ingen anledning att inte ha backup.

1
Bevaka tråden