Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

World War II Online

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-06-09 10:22

Jag läste just om World War II Online på Macoteket. Det verkar vara en synnerligen intressant spelidé.

Är det någon som har testat spelet? I så fall, vad är era upplevelser?

Jag hittade just spelets hemsida:
http://www5.playnet.com/bv/wwiiol/index.jsp

Folk säger att det är tufft om man orkar sätta sig in i det.

Dock tycker jag den emellanåt fruktansvärda grafiken (speciellt på träd och buskar) får en att ta avstånd.

Verkar dessutom behövas joystick för att man ska kunna flyga flygplan....

Tänk om det hade den grafik som Battlefield 1942 kör med. Då hade det varit tjusigt!

Det ska finnas en testversion som funkar i 2 veckor.

Man spelar tusentals spelare på en och samma gigantiska karta (halva Europa).

Den störast nakdelen med spelet enligt mig är att den kräver en månadsavgift för att kuna spela på servern. Det är därför jag inte har spelat spelet efter den gratis beta testning som jag ver med om.

För att nämna en fördel med spelet så kan man lösa uppdragen på flera olika sätt. En bra sammanordning och många spelare så får man det mycket värklighetstroget. Bland annat så kan ett flygplan som ska bomba en stad bomba en annan för att rädda en attack. I vanliga spel så är det ofta några taktiker osm funkar. I ww2online funckar oändligt många.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-10 16:28

Jag älskar det programmet. En milstolpe i spelbranchen IMHO. Ett måste om man gillar realistiska simulatorkrigsspel.

Den enda nackdelen är den taskiga grafiken. Inte i klass med andra onlinespel. (Jag tror att det delvis beror på att företaget som producerar spelet är ett mycket litet independentbolag som drivs av entusiaster. Gamla WarBirds killar tror jag...)

Tips: Gå med i en skvadron så blir spelet mycket roligare.

  • Medlem
  • 2003-06-10 18:40

Jag har bara sett en testversion för PC. Finns den för Mac? Och i så fall, har någon länken till där man kan ladda ner testen?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 09:58
  • Medlem
  • 2003-06-12 17:28

Det verkar inte som om man kan ladda ner spelet därifrån:( .

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 20:39

det är pirat om man ska ladda ner spelet där i från..

Men du kanske menar beta/demo?

  • Medlem
  • 2003-06-12 22:59

Det finns en demo som inkluderar 1 vecka on-line spel som PC-version. Jag har tyvärr inte hittat samma sak för Mac. Det var denna version jag ville kunna ladda ner.

1
Bevaka tråden