Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP blir jättevarm och fläkten går som en gammal PC från 90-talet (plötsligt)

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att uttrycka det rent ut. Händer helt spontant medan jag surfar och kanske en/två ggr. dagen i några minuter.
Jag upplever också att batteriet tar slut snabbare när jag inte har den inkopplad än när jag köpte den.

Jag har en SSD hårddisk belastad till hälften och de vanliga 4gig ram. Kör alltså inga program som belastar nämnvärt utan kollar på någon film. Den står helt fritt dessutom på en kall yta och inget bakom.

Vanliga problem som kan orsaka detta? Felsökningar etc.
Normalt betéende?

Jag bytte själv ut till SSD:n men hade inte de här problemen en tid efter det utan det har kommit på slutet. När jag skapade den nya skivavbildningen så formaterade jag inte partionen dock. Tror inte att det har med saken att göra men det är det enda jag kan tänka på.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-15 13:07

När detta händer, är du då inne på en sida som kör Flash? Detta kan ha med saken att göra.

Noterade att när den gick igång igen så visade aktivetskontrollen 50% på firefox och 40% på ett firefox app relaterat program.
Tillsammans alltså 90%. Så fort jag stängde firefox så gick det ned. Hur kan man ordna det?

Uppdatera till senaste versionen av Flash och meddela sedan om du märker någon skillnad.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-04-17 11:59

I följande tråd: http://www.99.se/safari/281272-safari-kakar-min-dator.html
fick jag tipset ClickToFlash. Har inte ångrat mig sen dess

1
Bevaka tråden