Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med GPRS (Comviq) med en P800

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag suttit ett tag och knåpat för att försöka få det hela att fungera. Min lillasyster har en T68i som det absolut inte var några problem med. För att fixa GPRS åt henne gick jag bara in på Comviqs site och fiskade fram inställningarna. Sen var det bara att tuta och köra.

När jag skaffade en P800 för några dagar sedan tänkte jag göra precis samma sak. Jag gick in här för att få fram alla inställningar jag behövde. Det är extremt enkelt att förstå hur man knappar in inställningarna, eftersom man först anger vilken telefon man har, sedan vilken typ av abonnemang som används (i mitt fall kontantkort). Trots detta vägrade det att fungera.

Då tog jag bort alla inställningar i telefonen och beställde ett automatiserande SMS som automatiskt gör alla inställningar åt mig. Med P800:an följer det med en applikation som heter "Internet", som är en browser. Efter jag fått inställningarna via SMS, så kunde jag wappa i programmet "Internet". Jag tankade ner Opera av ren nyfikenhet, men lustigt nog går det inte att surfa i programmet. Jag provade även att ta ner en MSN och ICQ-klon, men inte heller dessa kunde connecta via GPRS. Faktum är att det enda programmet som GPRS funkar i är just i programmet "Internet". Jag tycker detta är rätt störande och undrar om någon har haft efarenhet av detta? Jag vill ju att GPRS ska funka för alla applikationer som använder sig av det, inte enbart "Internet"-browsern"

Förresten, någon som vet hur pass bra P800-versionen av Opera är?

Ingen som har några smarta tips eller råd?

Jag har precis samma problem som du...så jag vill med veta..
använder comviq kontant med å p800

  • Oregistrerad
  • 2003-07-24 21:48

men det finns väl information om vad det är som ska in vart också, så att du kan knappa in det manuellt. Det är inte informationen som skiljer utan vart man lägger in den på olika modeller.

Citat:

Skrevs ursprungligen av nukethenick
men det finns väl information om vad det är som ska in vart också, så att du kan knappa in det manuellt. Det är inte informationen som skiljer utan vart man lägger in den på olika modeller.

Jag har provat allt. Både att knappa in det manuellt samt att få ett SMS som fixar allt automatiskt. Ingen framgång dock, för jag kan fortfarande inte få det att fungera under Opera.

1
Bevaka tråden