Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"backlight bleeding" på Ipad2

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Some Reports of Backlight Bleeding on iPad 2 - Mac Rumors

Uppenbarligen ett problem som användare upplever, och tråden på Macrumors forum växer.
Varför har inte 99.se redaktionen rapporterat om det här som ändå bör klassas som en stor nyhet?

Dags att slå på stora trumman, Bleedinggate!

Ursprungligen av akerstrom:

Dags att slå på stora trumman, Bleedinggate!

Mwohahaha!

Det är väll bara o sätta en bumper runt om så syns det inte?

Om det inte är ett måndagsexemplar kommer vi förmodligen få se en justerad iPad 2 efter några veckor som inte har det ljusproblemet, hoppas jag.

Kikar man på filmen så ser det ut att vara mest sannolikt att det är en enstaka defekt enhet, då fenomenet inte verkar vara centrerat utan mer liknar en inte korrekt tätning eller nåt runt displayen.

Dr Tinnitus

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-13 22:20

Det är något glapp under glaset som gör att backlight kommer in och inget som kan fixas med en bumper. Hoppas det är bara ett fåtal exemplar annars kan lanseringen fördröjas i alla länder den 25 mars.

//Rob

Min blöder, ska ringa Apple och se vad de säger.

  • Medlem
  • 2011-04-14 21:34

Min kanske blöder. Finns det något sätt för att göra skärmen svart för att kunna se ev. bleeding bättre?

Ursprungligen av MP:

Min kanske blöder. Finns det något sätt för att göra skärmen svart för att kunna se ev. bleeding bättre?

En svart bild?

Ursprungligen av MP:

Min kanske blöder. Finns det något sätt för att göra skärmen svart för att kunna se ev. bleeding bättre?

Spela en film, i mörka partier av filmen lär du se det. Är det riktigt illa bör du se det redan i homescreen när det är lite mörkare belysning runt.

  • Medlem
  • 2011-04-29 23:18

Min blöder med. Ganska mycket. Är det nån som fått byta på garantin?

Får man byta Padda pga detta? Känns som ett konstruktionsfel detta... illa

Ursprungligen av breather:

Får man byta Padda pga detta? Känns som ett konstruktionsfel detta... illa

Det beror nog på hur stort ljusläckage det rör sig om. Överlag brukar det vara svårt att göra garantiärende av något man verkligen måste anstränga sig för att påvisa, men är det mer än så hade åtminstone jag inte tvekat att reklamera. Oavsett vilket så finns ju alltid ångerveckorna, ifall man köpt på nätet. Har man köpt den i butik, och inte utnyttjat möjligheten att kolla skärmen där, så finns risken att man får stå sitt kast.

Vad jag vet bör du kunna byta den. I KkL står det att om en vara inte motsvarar vad du kunnat förvänta dig av den kan du reklamera den samt om återförsäljaren inte informerat dig om problemet som kan haft inverkan på inköpet huruvida du skulle köpt den eller ej. Värt att komma ihåg är också att det är du som användare som avgör om blödningen är ett problem, inte försäljaren.

Nu är det inte riktigt samma sak men det bör sägas att jag bytte min TV tre gånger pga just backlight bleeding, tredje gången fick jag en annan, bättre TV Detta tack vare KkL och den klausulen. Jag tror det var antingen §10 eller §13.

1
Bevaka tråden