Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify Free/Open begränsas

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-14 18:44

Efter första maj kommer Spotify att begränsa sina gratiskonton. Bl.a. ska gratisanvändarna bara få lyssna på 10h spotify i månaden.

Upcoming changes to Spotify Free/Open - Spotify

  • Medlem
  • 2011-04-14 18:54
  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-14 19:08

Jag skulle inte pallat Spotify Free, någonsin. Reklam tar bort glädjen att lyssna på musik. Vad är 49:- i månaden för ett mycket stort musikbibliotek som Spotify är?

Ursprungligen av joakimo:

Jag skulle inte pallat Spotify Free, någonsin. Reklam tar bort glädjen att lyssna på musik. Vad är 49:- i månaden för ett mycket stort musikbibliotek som Spotify är?

Jag håller med där, sen jag började betala för tjänsten vilket var ett tag sedan så skulle jag inte orka med reklamen.. Man blir ju livrädd när reklamen skriker ut ur högtalarna med några extra decibel

Känner nästan ingen som inte redan betalar.
När Spotify kom till mobilen så började de flesta att betala (då det krävs i mobilen).
Det här kommer säkerligen få en stor grupp till att börja betala.

Vad är det värt med reklamfri Spotify, prishöjning i antågande?

Använder själv bara Spotify för att hitta nytt, kolla upp hur en speciell artist/sång låter. Kör mestadels med egna skivor eller .flac för att kunna lyssna på Spotify ändå.

Tack för tipset MP.

Spotify är nog så pass etablerat att man kan rättfärdiga dessa förändringar.

Personligen så har jag gått över allt mer till köpt musik i iTunes. Det skrämmer mig en aning att man betalar cirka 1 200kr per år för något som helt plötsligt kan försvinna.

1
Bevaka tråden