Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

L2TP eller IPsec VPN-leverantör

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I Mac OS X så finns det som bekant inbyggt stöd för L2TP, IPsec och PPTP när det kommer till VPN-anslutningar. Specifikationen för OpenVPN finns inte.

PPTP i sig är enkelt och snabbt, men inte det säkraste att välja. Därför undrar jag om det finns någon eller några på 99mac som vet om det finns någon leverantör av VPN via IPsec eller L2TP. Gärna att tjänsten är relativt billig eller inte på tok för omotiverat hög. Ett plus är att det är obegränsad trafik och att registrering av trafik är minimal. Orsak kan vi låta vara osagd.

Tack på förhand.

Jag använder mig av www.witopia.net där jag skaffat deras SSL/PPTP-combo för 60 USD/år (SSL kör man på datorn och PPTP på sin iPhone - om jag bara hade någon).

Förresten: Nu är jag inte så insatt i fackuttrycken, men OpenVPN kommer man väl åt genom att använda Tunnelblick eller Viscosity?

Ursprungligen av johan_tanying:

Förresten: Nu är jag inte så insatt i fackuttrycken, men OpenVPN kommer man väl åt genom att använda Tunnelblick eller Viscosity?

Korrekt. Dock vill jag inte behöva använda programvara från tredje part. Föredrar att kunna gå genom Mac OS X egna stöd.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-17 16:41

Föreslår strongvpn också, fungerar bra med osx.

Du bör undvika PPTP eftersom det är.. tja osäkert..

1
Bevaka tråden