Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Recovered file i papperskorgen efter installation av Office 2011

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-03-01 23:09

Hej!

Varje gång jag startar om min macbook sedan jag installerat office 2011 får jag en mapp i papperskorgen som heter "Recovered files"som innehåller filen "wkresources".

Vad kan man göra åt detta?
Kan en ominstallation av Office hjälpa? eller är det en allmän bugg?

Tack på förhand!

Det är väl något som inte längre behövs. Allt sådant där brukar jag kasta.

Enda undantaget är när datorn verkligen kraschat och det möjligen finns något användbart i dessa "recovered files".

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-03-02 10:08

Jo läste också något på nätet om att det är filer som datorn inte behöver. Jag undrar bara om det är "normalt" (en allmän bugg) att de dyker upp varje gång jag startar om datorn efter att ha använt Office 2011? Eller är det något fel som en ominstallation kan råda bot på?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-02 11:09

Jag har haft samma problem ett tag men på senaste tiden dyker filen inte upp i papperskorgen längre. Tyvärr vet jag inte vad jag gjort för att de inte ska dyka upp längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-03 00:21

Microsoft skriver:

One or more Recovered files folders may appear in Trash after restarting your computer.

The recovered files are temporary files used by Mac OS X applications. Usually temporary files are deleted by an application when it no longer needs them. If an application quits unexpectedly, the temporary files may not be deleted by the application. When you restart your computer, Mac OS X moves these temporarily files to the Trash.

Läs mer här…

- Torkel

Alltså: Då är det MS som gör fel någonstans. Dessa tempfiler skall inte kallas "recovered" om de kastas i papperskorgen efter användning. Andra program klarar detta...

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-03-03 12:43

Microsoft borde fixa denna bugg. Otroligt störande att dessa filer hamnar i papperskorgen vid varje omstart. Dock verkar ju inte alla vara drabbade då joakimo inte längre har felet. Någon som vet hur vanlig denna bugg är?
Tror ni att en ominstallation av Office kan lösa det, eller är det slöseri med tid?

Det vore nog slöseri med tid. Jag har haft det så där i Både Office 2011, 2008 och (tror jag) 2004. På flera olika maskiner. Tror inte en ominstallation löser problemet.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-03-10 23:54

Provade en ominstallation på vinst och förlust... men som du var inne på hjälpte inte. Det lustiga är att jag inte hade "buggen" med Office 2008.

Totalt sätt måste jag dock ändå berömma MS för Office 2011: som är en bra uppdatering,...men små buggar som detta är alltid retsamma - speciellt då de känns som om MS enkelt skulle kunna fixa till det.

Förresten - varför starta om öht? (förutom då man är tvungen vid systemuppdateringar etc). Ingen omstart = inget skräp i p-korgen!

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-04-13 21:46

Verkar som om buggen har försvunnit efter en installation av Service Pack 1 (14.1.0)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-04-14 10:27
Ursprungligen av MrCoffee:

Verkar som om buggen har försvunnit efter en installation av Service Pack 1 (14.1.0)

Jag tror den blev fixad i någon tidigare uppdatering då jag inte haft felet på länge efter senaste buggfixen jag installerade. Hur som helst bra att den är borta!

Då gäller det bara att man kan ladda hem uppdateringen. Fick time out flera gånger innan jag gav upp...

1
Bevaka tråden