Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ventrilo - problem att installera äldre version

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-05 11:46

Tjenare....

Har ett litet issue ang. vent
Har alltid haft problem när jag har kört vent med wow-guildet... Har fått ha en windows-laptop med vent bredvid mig. Skälet till detta är att dom kör gamla hederliga 2.1 venten.

Men nu så... Nu har dom beslutat sig för att gå över till 2.3.0 till min stora lycka då jag kan köra det direkt på min iMac. Det är här mitt problem kickar igång....

Jag har tidigare haft ventrilo 3.0 installerat och när jag ska installera 2.3.0 så säger installeraren "Du kan inte installera ventrilo client på den här volymen. det finns redan en nyare version av programmet på volymen."
Jag har sedan länge avinstallerat 3.0 och när jag använder spotlight och söker på ventrilo så hittar jag inte ett spår av något gammalt som skulle vara kvar.

Är det någon som varit med om något liknande?
Tacksam för svar!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-05-06 18:47

bump please

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-11-12 23:33

same same

Har exakt samma problem, har haft 3.0 installerat men försöker avinstallera och istället köra 2.3

Har tagit bort Ventrilo ur program mappen och från Library/preferences, men den säger fortfarande att jag inte kan installera för det finns en nyare version av Ventrilo.

Någon som kan hjälpa till?

Det händer att det ligger gamla filer kvar trots att man har tagit bort programmet. Därför brukar jag alltid gå igenom följande kataloger för att se om det hänger några relevanta filer kvar:

/Users/Tobias/Library/Application Support
/Users/Tobias/Library/Preferences
/Users/Tobias/Library
/Library/Application Support
/Library/Preferences
/Library

Maglow: Gå igenom dessa kataloger (byt ut mot din egen user) och se om det hjälper dig.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-11-13 01:47

Kollat dessa en gång till nu. Kan det finnas på något annat ställe?
Någon fil som inte heter något med Ventrilo?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-04-13 13:36
Ursprungligen av Tobias Schelin:

Det händer att det ligger gamla filer kvar trots att man har tagit bort programmet. Därför brukar jag alltid gå igenom följande kataloger för att se om det hänger några relevanta filer kvar:

/Users/Tobias/Library/Application Support
/Users/Tobias/Library/Preferences
/Users/Tobias/Library
/Library/Application Support
/Library/Preferences
/Library

Maglow: Gå igenom dessa kataloger (byt ut mot din egen user) och se om det hjälper dig.

Uppar tråden lite till då jag har samma problem. Hittar ingenting i ovanstående. någon som har löst detta problem eller vet vad jag kan göra?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-13 16:11

Varför inte bara köra med Mumble?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-04-13 20:43
Ursprungligen av zappee:

Varför inte bara köra med Mumble?

aldrig hört talas om detta, fungerar det att ansluta till ventrilo servrar då eller hur funkar det?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-15 01:31
Ursprungligen av Tubeeen:

aldrig hört talas om detta, fungerar det att ansluta till ventrilo servrar då eller hur funkar det?

Nej, man kör mumbleservrar. Finns ett gäng "communityservrar" som går att använda.
Fungerar som Ventrilo i övrigt, Ventrilo är dött.

1
Bevaka tråden