Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iGlasses säger "video inaktiv" - varför?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en fråga apropå inställningarna. Vare sig jag är i photobooth eller tex skype så säger den lilla iGlassesrutan bara "video inaktiv". VARFÖR? Detta stör mig jättemycket då jag hittills där med inte kunnat nyttja programmet i ett enda ynka program. Jag har kollar 32 vs 64 bits inställningarna och jag har os x 10.6.3 med alla senaste uppdateringar. MBP för övrigt.

Ovanstående inlägg har brutits ut och flyttats hit från en annan tråd. Bara för att man i den tråden nämnde iGlasses, så betyder det inte att alla iGlasses-frågor ska placeras i den tråden.

/Mod

Ursprungligen av domestic_brain:

jag har os x 10.6.3 med alla senaste uppdateringar

Det där är lite motsägelsefullt. Du säger "alla senaste uppdateringar", men 10.6.3 är långt ifrån den senaste uppdateringen. Aktuell version just nu är 10.6.7.

Vilken version av iGlasses har du?

Först; jag fattar inte varför tråden blev flyttad eftersom det var under inställningar som jag fattade det, men nog om detta.

Jag vet att 10.6.3 inte är senast. Jag syftade mest på de uppdateringar som erbjuds till webbläsare, chattklienter och annat. För DETTA är upp to date.

iGlasses är version 2.1

tack

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-04-13 17:33
Ursprungligen av domestic_brain:

iGlasses är version 2.1

Då är det nog dags att uppdatera den till senaste version som är 2.1.5

2/16/11 - v2.1.5: Adds support for Skype 5, iMovie '11 and the Skitch GM.

5/4/10 - v2.1.4: Fixes an issue where iGlasses did not work in certain apps on Mac OS X 10.5.8 with Quicktime 7.6.6. Fixes an issue with using UVC webcams with Mac OS X 10.6 (Snow Leopard). Fixes Apple Remote compatibility in Mac OS X 10.6 (Snow Leopard) Adds support for MSN Messenger 8.0. Adds QuickTime Player X to iGlasses Manager. Fixes a crash issue with iGlasses in Opera.

10/13/09 - v2.1.3: Support for using iGlasses in iChat, Photo Booth, QuickTime Player X and Safari on Mac OS X 10.6 (Snow Leopard). Support for Bruji apps (BookPedia, DVDPedia, etc.)

2/28/09 - v2.1.2: Adds iGlasses support or iMovie '09, Opera and the latest version of Mercury Messenger.

7/3/08 - v2.1.1: Adds support for Delicious Library 2 and SightSpeed 6. Fixes a problem with FireFox 3. Other fixes and enhancements.

Ursprungligen av domestic_brain:

...jag fattar inte varför tråden blev flyttad...

Tråden blev inte flyttad. Ditt inlägg blev flyttat - från en annan tråd, till en egen tråd. Du hade lagt ditt inlägg i en tråd där man frågade efter en programfunktion, och där iGlasses dök upp som ett av programmen det tipsades om

Ursprungligen av domestic_brain:

...eftersom det var under inställningar som jag fattade det...

Förstår inte ett dugg av vad du menar där. Vad var under inställningar, och vilka inställningar?

/Mod

Men bortsett från detta, så är nog lösningen på ditt problem att uppdatera iGlasses til 2.1.5, och kanske också OS X till 10.6.7

ok men du. Hur uppdaterar jag själva OS då?

Ursprungligen av domestic_brain:

ok men du. Hur uppdaterar jag själva OS då?

Systeminställningar --> Programuppdatering

1
Bevaka tråden