Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gammalt kreativt barnspel för Macintosh Performa

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-04-12 10:47

Jag undrar vad spelet som såldes med macintosh performa serien som såg ut som en mac som hade allt i ett. skärm och dator i ett.

I Spelet vad jag minns så kunde man skapa typ en story genom att välja olika gubbar och andra saker från ett biblotek och sedan välja hur dom skulle göra. Te.x rita ett streck vad dom skulle gå och dom följde det strecket. man kunde spela in ljud med mic. Man kunde använda ljud effekter.

Så typ man kunde få en alien gubbe att gå från en plats till en annan och sen typ få en hund att hoppa rundor och vad som helst kändes det som.

Det är inte HyperCard du tänker på ?

  • Medlem
  • stockholm
  • 2011-04-12 11:18

Var inte hypercard. Har gått igenom alla educational games på macintosh garden. inte funnit nåt än

Förtydligade rubriken p g a syftningsfel (gammalt barn).

/Mod

Ursprungligen av Capeman:

Förtydligade rubriken p g a syftningsfel (gammalt barn).

/Mod

Vad är det för fel att vara gammalt barn ?!...

  • Medlem
  • 2011-04-12 22:55

Detta var de skivor som följde med min Performa 6200 (och kanske några extra) - kanske någon som är rätt?

Grolier (knappast, det är ett uppslagsverk)
Musikmaskinen (kanske?)
The Daedalus Encounter (Nope - ett spel maskinen inte orkade köra...)
Mega Rock Rap'n roll (musikprogram?)
3D atlas (Uppslagsverk)
Myst (spel)
Asterix and son (språk)
concertware (musik)
Yearn2Learn (kanske?)
In Bed with Rednex (!!!!)

Dessa köpte jag nog till:
Civilization II (klassiker!)
Real pool (spel)
Top Gun (spel)
Star control 3 (spel)
Dark colony (spel)
Master of Oriion II (spel)

Ursprungligen av lime:

Detta var de skivor som följde med min Performa 6200 (och kanske några extra) - kanske någon som är rätt?

Jag har en känsla av att alla dessa är för nya. Vad som eftersöks är väl för 9" B&W screen ?...

  • Medlem
  • 2011-04-13 00:16

Well, Performorna var ju allt från Classic II till 6000-serien. 92-96. Men det var väl runt LC-500 som de började komma med CD. 5200/5300 var väl de mest populära Power-PC allt-i-ett.

Hade som sagt en fett pimpad 6200, maxat RAM, HD och dubbla grafikkort. Gud, vilken dålig maskin det var

Edit: Det står ingenstans att det var CD, men jag har bestämt för mig att detta var ett program som det gjordes ganska mycket reklam för. Det var ju Multimedia Maskiner!!!

  • Medlem
  • 2011-04-13 00:29

Kan det ha varit Thinkin' Things?

1
Bevaka tråden