Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

En magisk laddare till ditt Apple BT tangentbord

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2011-04-12 09:47

The Magic Bar

Ladda ditt tangentbord trådlöst. Att byta ut batterierna (även om dom råkar vara laddningsbara) är ju jobbigt. Inte nu längre.

Ursprungligen av studiox:

The Magic Bar

Ladda ditt tangentbord trådlöst. Att byta ut batterierna (även om dom råkar vara laddningsbara) är ju jobbigt. Inte nu längre.

Smidigt och smart! Men fyra uppladdningsbara batteri som man byter ut 2 och 2 låter både billigare och enklare samt tar mindre plats än ytterliggare en pryl?

  • Oregistrerad
  • 2011-04-12 11:40
Ursprungligen av citronsyra:

Smidigt och smart! Men fyra uppladdningsbara batteri som man byter ut 2 och 2 låter både billigare och enklare samt tar mindre plats än ytterliggare en pryl?

Hur kan det vara enklare att byta batterier än att slippa? Men ekonomin håller jag helt med om, om du inte räknar in priset för batteriladdaren...

Ursprungligen av studiox:

Hur kan det vara enklare att byta batterier än att slippa? Men ekonomin håller jag helt med om, om du inte räknar in priset för batteriladdaren...

Enligt deras sida så tar det 1min att "installera", och det tar nog max 1min för mig att byta batteri och sätta igång en laddare. Kostnaden för att köpa en laddare på biltema, ikea eller motsvarande ihop med batterier så kostar det max 149kr (se här http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50099428). Vilket nog inte är mer än denna produkt (ser inget pris).

Dessutom som Vassius skriver så vill man ju inte alltid ha en pryl på skribordet som ansluts via usb när man nu väl köpt en trådlös produkt. (förstår självklart att de finns vissa som köpt trådlöst för att ha möjlighet att flytta tangentbordet enbart vid behov och vid övrig tid gärna ha den inkopplad).

Men som sagt, tanken är god men kanske inte helt det bästa valet för så många?

Den gick inte hem hos mig. Den största anledningen till att jag har det trådlösa är ju för att slippa sladdeländet

För de se springer runt med tangentbordet mycket och inte bryr sig om en sladd till kanske det kan vara något

  • Oregistrerad
  • 2011-04-12 11:39
Ursprungligen av rikard.agren:

Den gick inte hem hos mig. Den största anledningen till att jag har det trådlösa är ju för att slippa sladdeländet

För de se springer runt med tangentbordet mycket och inte bryr sig om en sladd till kanske det kan vara något

Vaddå sladd?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-04-12 12:07
Ursprungligen av studiox:

Vaddå sladd?

Laddaren ansluts ju med USB till datorn.

Mitt tangentbord har 80% batteri kvar efter ett halvårs användning. En gång om året (eller vartannat år!) orkar jag nog byta batterier, om alternativet är att ha en till pryl som ligger på skrivbordet.

  • Oregistrerad
  • 2011-04-12 13:37
Ursprungligen av Vassius:

Laddaren ansluts ju med USB till datorn.

Mitt tangentbord har 80% batteri kvar efter ett halvårs användning. En gång om året (eller vartannat år!) orkar jag nog byta batterier, om alternativet är att ha en till pryl som ligger på skrivbordet.

Allt beror ju på hur mycket man skriver, jag laddar mina batterier varje månad ungefär. Jag skriver rätt mycket (Jobbar ju runt 10 timmar om dagen som programmerare och det blir ett par miljoner tecken)

Naturligtvis behöver man inte ha den ansluten förutom när man laddar den, ungefär som med en trådlös mus som har docka för laddning.

  • Medlem
  • Täby
  • 2011-04-12 13:09

Jag kan inte riktigt se poängen med denna heller, jag byter i snitt batterier i tangentbordet en gång om året.
Bättre isf att köpa uppladdningsbara så slipper man sladden och laddaren på skrivbordet. (Personligen köper jag IKEAs AA batterier, billigt och fungerar utmärkt).

Senast redigerat 2011-04-12 15:05
  • Oregistrerad
  • 2011-04-12 13:38
Ursprungligen av kainen:

Jag kan inte riktigt se poängen med denna heller, jag har byter i snitt batterier i tangentbordet en gång om året.

Nä då låter det onekligen dumt att varje sig ha en sån docka eller laddningsbara batterier

Jag har ett nytt Apple trådlöst tangentbord men använder det inte så jag har ingen direkt erfarenhet, men är det inte ännu bättre att stoppa i ett par litium batterier så slipper man byta batterier på mycket länge. Kostar lite mer men håller mycket mycket längre.

Jag får ladda en gång i månaden c.a och eftersom jag har både mus o tangentbord tycker jag det är jobbigt att hålla på att ladda batterier, så jag har en liknande varaiant till min mus och tänker skaffa denna till tangentbordet också.

Vad menas?

Mitt tangentbord skall ha 3 batterier och detta 2??? Har jag ett gammalt?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-23 13:11
Ursprungligen av pjorgensen:

Mitt tangentbord skall ha 3 batterier och detta 2??? Har jag ett gammalt?

Japp de första hade tre batterier.

1
Bevaka tråden