Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen ägare av en Mac!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-10 22:55

Haloj!

Du har man äntligen skaffat sig en mac! Har i mist 4år drömt om att äga en mac-dator i någon form men plånboken och andra intressen har satt stopp för det. Men nu äntligen har drömmen gått i uppfyllelse. Har tidigare syndat lite och kört OSX på min stationära PC och laptop till och från men till slut gav jag upp det pga. av allt strul så fort man skulle uppgradera något.

Men nu när studierna är avklarade och man har en stadig lön kände jag att det var dags att ta tag i saken. Hitta en begagnad macbook unibody 2.4GHz som jag slog till på. Även om jag verkligen gillar Apples datorer och produkter har jag fortfarande svårt att motivera så mycket pengar för en dator som en ny kostar... smygstartar med den här så fort vi se vad som händer

Så en liten presentation av mig själv också då. Bor i en liten håla strax utanför Norrköping tillsammans med min mor och två störda, men söta, katter. Har ett intresse för fotografering, bowling, bilar och teknik/elektronik i allmänhet. Jobbar som styrsystemskontruktör på Siemens i Finspång och ja.... det var väl det

//Jerry aka. wurpan

Välkommen till the world of Mac samt 99.se

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-11 00:41

Tackar!

Rätt säker på att det kommer bli en riktigt trevlig upplevelse

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-04-11 07:46

Kul! Välkommen till den ljusa sidan

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-11 08:19

Välkommen!

Välkommen till den ljusa sidan.

Jag brukar säga att de är dyra i inköp, men vad den kostde skiter man ju i efter 2 månader.
Har man då köpt en billig PC skall man sitta och svära 22 månader till innan det är dgs för byte.

Men en mac blir det ungefär samma tid fylld med glädje, ro och normalt blodtryck...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-11 09:12

Så sant som det är sagt! Att lägga 10000kr+ på en pc skulle jag aldrig ens fundera på. Men en mac skulle jag kunna lägga dom pengarna på med tanke på vad man får. Men är just det att lägga så mycket på en dator som tar emot

Är alla andra dyra intressen som också vill ha sitt

Kul! Hej och välkommen

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-11 15:54

Tacka alla!

Snart dags att dra sig hemåt från jobbet och svänga förbi mediamarkt och deras Apple-hörna på vägen. Hoppas det inte blir allt för dyrt bara

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-04-11 20:46

Sådär... kom hem med ett stycke Snow Leopard och en Mini DisplayPort till DVI adapter

Har under kvällen även petat i min Intel 80GB SSD och installerat SL. Sicken skillnad... något som var grymt innan blev ja... :cool::cool::cool:

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-07-29 21:46

Nu, tre månader senare kanske en uppföljning vore på sin plats

"Hitta en begagnad macbook unibody 2.4GHz som jag slog till på. Även om jag verkligen gillar Apples datorer och produkter har jag fortfarande svårt att motivera så mycket pengar för en dator som en ny kostar... smygstartar med den här så fort vi se vad som händer "

Den snurrar på utan problem fortfarande men planerar nu en uppgradering... har siktet inställt på en Macbook Pro 15" 2,2 GHz Quad-Core i7 som kommer inhandlas inom de närmsta 1-2 månaderna är det tänkt.

Känns nästan som en tyngd lyfts bort från ens axlar... bara kvar att övertala alla människor som ringer i tid o otid och vill ha hjälp med sina PC maskiner att också byta

Ursprungligen av wurpan:

Känns nästan som en tyngd lyfts bort från ens axlar... bara kvar att övertala alla människor som ringer i tid o otid och vill ha hjälp med sina PC maskiner att också byta

Säg som jag; Jag har slutat som kanelbullekonsult och tycker du gott kan ringa kära kusin även när du inte behöver akut hjälp med din krånglande PC.

EDIT: En del ringer i andra ärenden. Andra har slutat ringa över huvud taget.
Så enkelt kan man få värderat sitt värde i släkten....

Senast redigerat 2011-07-30 16:51
Ursprungligen av Goflorp:

Säg som jag; Jag har slutat som kanelbullekonsult och tycker du gott kan ringa kära kusin även när du inte behöver akut hjälp med din krånglande PC.

EDIT: En del ringer i andra ärenden. Andra har slutat ringa över huvud taget.
Så enkelt kan man få värderat sitt värde i släkten....

Känndes igen ett tag.. till släkt h.vete gick och skaffade sig mac så satt man där i alla fall. Men mindre tid allt eftersom och med mer restriktioner och förre valmöjligheter. Oh the joy! jaha det varade inte länge nu skaffar de sig iphone också.. var skall det sluta? Jag vill ha tillbaka os9. mitt os 9. inte halva släktens!

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-09-13 01:18

Då var det dags att gå vidare och uppgradera den gamle Macen! Tyckte min Macbook alu late 2008 började kännas lite trött och ja... liten
Så efter en sväng till Södertälje sitter jag här nu med min Macbook Pro 15" mid 2010!

2,4 GHz Intel Core i5
4GB RAM
Geforce GT330M
Intel 80GB SSD
15" Hires Anti-glare <3
OSX Lion

Måste säga att jag trivs ännu mer med mitt val att gå över till OSX nu

Bara o kompletera med 8GB ram och en optibay så är den fulländad!

  • Medlem
  • Finspång
  • 2011-10-30 01:21

Uppdatering: Optibay - Check!

Har haft en optibay liggandes ett tag nu men inte haft mod nog att montera den. Men nu gick garatin ändå ut igår så tänkte att vaf*n nu ska den in i datorn. Hade en 500GB disk liggadens som monterades i optibayen. Så nu sitter det 80GB SSD + 500GB mekanisk disk i min ögonsten.

Ställer in siktet på 8GB RAM nu!

1
Bevaka tråden