Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Segt Spaces

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-04-10 10:17

Jag har använt mig av Space (virtuella skrivbord) ända sen Panther. Det har alltid fungerat OK. Men i och med Snow Leopard har en drastisk försämring inträtt. Det går inte växla mellan skrivbord på det smidiga och snabba sätt jag är van vid. Det är faktiskt fikapauser emellan (lätt överdrift). Jag har försökt med Quartz Simple men utan något märkbar förbättring.
Någon som har en förklaring alt. annan typ av virtuell lösning.
Jag har en 4 gigs iMac, maskinmodell 8,1.

*Jag skrev Panther, men det var förstås fel. Med Panther kom ju inget virtuellt skrivbord. Det var väl först med Leopard? Sen har jag i desperation zappat pram för första gången i mitt mac-liv. Det verkar - peppar, peppar - som om det fungerar. Men har någon en annan förklaring så välkommen.

Senast redigerat 2011-04-10 10:30

Är det skillnad på om du har mycket program igång eller så få igång som möjligt?

4GB är lite tunt idag.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-04-10 13:33

Nej, det tycks inte ha med mängden öppna program att göra. Det verkar heller inte bero på hur många virtuella skrivbord jag lagt upp.
Möjligen har det att göra med mängden grafikminne - som inte är så överväldigande på min modell (128 mb tror jag det är). Å andra sidan hade jag inte mer grafikminne när jag körde Leopard.
Grubbel, grubbel...

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-04-10 16:30

Jag har använt Desktop manager förut men inte fått det att stämma med Snow L. Nu såg jag att det fanns en relativt ny version (tips från 99mac) och den funkar alldeles utmärkt. Frånsett en sak: Det går inte att flytta aktiva programfönster mellan de virtuella skrivborden. Men det är en överkomlig sak.
Case closed. Tack.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-04-11 23:30

Kan meddela att sen jag stoppat i sex gig OWC-minnen så flyter fönsterhanteringen i Spaces betydligt bättre. Till skillnad från de fyra gig jag hade förut. Ska man döma av det så verkar det vara en fråga om minneskapacitet. Men ram - inte grafikminne.
Kan det vara så?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-11 23:33
Ursprungligen av torjo:

Kan meddela att sen jag stoppat i sex gig OWC-minnen så flyter fönsterhanteringen i Spaces betydligt bättre. Till skillnad från de fyra gig jag hade förut. Ska man döma av det så verkar det vara en fråga om minneskapacitet. Men ram - inte grafikminne.
Kan det vara så?

Vad kör du för program?

  • Medlem
  • Östersund
  • 2011-08-29 09:43

Så här långt, långt i efterhand kan jag meddela att efter uppdateringen av SnowLeopard 10.6.8 så fungerar Spaces helt klanderfritt.

1
Bevaka tråden