Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Program för backup till flera mindre hårddiskar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-04-09 22:50

Gör daglig backup med CCC till en lokal NAS (funkar fint), men då och då vill jag kopiera allt till mina två mindre USB-diskar på 300 resp. 250GB som jag kan förvara på annan ort.

CCC stödjer inte spanning över flera diskar tyvärr...

Vad har ni för tips och idéer?

Kraven är att det jag anger kopieras och fördelas mellan diskarna, helst med någon form av kvittens efter utfört arbete. Enkelt program, inget i stil med Retrospect.
Jag är dessutom en snål jäkel, några stora summor får det inte röra sig om!

Detta är ingen hårdvarufråga. Det är ju ett program du frågar efter.

Tråden flyttad till rätt forumdel, och rubriken förtydligad.

/Mod

Senast redigerat 2011-04-10 12:08

Crashplan, kanske?

Det är gratis så länge du kör på lokala diskar och inte utnyttjar deras molntjänst.

Där kan du lägga upp olika "destinations" (mao dina olika diskar), och välja att vissa saker ska kopieras till en destination och andra saker till en annan.

Är det verkligen värt besväret mot att lägga några hundringar på en tillräckligt stor disk? Exvis 1 TB för under 500 med frakt: Western Digital Elements Desktop 2.0 1TB - Extern hrddisk - Hitta lgsta pris, omdmen och information

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-04-10 12:03

Ja det kan man fråga sig. Men nu är man fattig student med andra inköp på G. Och råkar ha 2-3 diskar som inte används.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-04-10 11:49

Det kan jag fixa med CCC, kruxet är att jag även där måste välja vad som skall till vilken disk. Min önskan är att kunna välja vad som skall kopieras och sedan fylls diskarna automatiskt. Tror det kallas automatisk spanning.(?)

Jag letar vidare...

1
Bevaka tråden