Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag radera originalen efter import till iTunes?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Brastad
  • 2011-04-09 19:11

Nybliven switcher... Frågan är säkert ställd och besvarad ett otal gånger tidigare men jag hittade inget!
Mnär jag tagit in all musik, talböcker och ca 12000 pdfer pch epub i iTunes kan jag då radera de ursprungliga biblioteken fär att spara plats?
Om jag gör det, kommer jag då t.ex. åt en pdf i iTunes bibliotek på annat sätt än genom iTunes?

  • Medlem
  • Brastad
  • 2011-04-09 19:12

Usel stavningskontroll på min iPad...

Förstår jag dig rätt om jag tror att du har importerat musik och dukument till iTunes?

Om du har importerat alla dina filer så har iTunes (om du inte har ändrat i inställningarna i programet) sparat dina ePub och pdffiler på följande ställe:
iTunes/iTunes Music/Books

Du kan lätt kolla var en fil är sparad/ var den finns genom att högerklicka på den i iTunes och välja visa i Finder då öppnas ett nytt Finder fönster som visar var din fil finns.

Tänk på att om du flyttar en fil så kommer inte iTunesdatabasen finna den igen (filen kommer att få ett ! och en mörkare färg för att visa detta) utan din hjälp.

Se till att ha rätt inställt här under iTunes inställninga och fliken "avancerat":

Ursprungligen av OlleF:

...när jag tagit in all musik, talböcker och ca 12000 pdfer pch epub i iTunes kan jag då radera de ursprungliga biblioteken fär att spara plats?

Det beror på vilka inställningar du har gjort i iTunes. Om du har kryssat för "Kopiera filer till mappen iTunes media" så kan du radera originalen efter importen, annars inte.

Ursprungligen av OlleF:

...Om jag gör det, kommer jag då t.ex. åt en pdf i iTunes bibliotek på annat sätt än genom iTunes?

Ja, du kan alltid komma åt filerna från Finder.

Men PDF var väl ett dåligt exempel? Du har väl inte PDF-filer i iTunes?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-04-09 20:17
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Men PDF var väl ett dåligt exempel? Du har väl inte PDF-filer i iTunes?

Alla mina PDF-filer jag har i iBooks på iPhone och iPad ligger också i mitt iTunes-bibliotek. Då under böcker och det är också så jag synkar in nya PDF-filer från datorn.

Ursprungligen av tram:

Alla mina PDF-filer jag har i iBooks på iPhone och iPad ligger också i mitt iTunes-bibliotek. Då under böcker och det är också så jag synkar in nya PDF-filer från datorn.

Ok, my bad, tänkte inte på böckerna.

1
Bevaka tråden