Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur gör man ett bildspel?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är ganska mycket nybörjare med webbdesign och skulle behöva lite hjälp med hur man gör ett bildspel. Jag har googlat massor men fattar ingenting! Jag vill göra ett bildspel där ett tiotal bilder visas automatiskt med tonad övergång. Finns det någon som kan förklara på typ "nybörjarnivå"? Har ingen erfarenhet av Javascript eller Flash, bara XHTML och CSS...

Tacksam för all hjälp jag kan få!

Ursprungligen av johan_tanying:

Tror att det står en del i den här tråden: http://www.99.se/webdesign-utveckling/276312-feedback-pa-portfolio.html

Hmm, vart då? Jag har skummat igenom hela tråden men hittar bara diskussioner kring hennes hemsida, inget om något bildspel? Eller?

Ursprungligen av josefinehelen:

Hmm, vart då? Jag har skummat igenom hela tråden men hittar bara diskussioner kring hennes hemsida, inget om något bildspel? Eller?

Sök på "thickbox" i nämnda tråd. (Har själv ingen aning om sånt här men vet att just bildspel diskuterades.)

Tack för länken! Men fattar inte riktigt ändå. Hur gör jag?!

Ursprungligen av josefinehelen:

Men fattar inte riktigt ändå. Hur gör jag?!

Klicka på de olika bildspels-varianterna som finns på den sidan. Välj ut en som du tycker är snygg, och som fyller den funktion du önskar. Ladda ner den och läs instruktionerna.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-08 13:21

Tack för länken Jesper! Kommer ha stor nytta till mitt projekt.

Du måste kunna JavaScript om du ska göra hemsidor på 2010 talet

Ursprungligen av =JoNaZ=:

Du måste kunna JavaScript...

Nja, tack vare alla fina Javascript-bibliotek (som t.ex jQuery eller Mootools) så kan man göra väldigt mycket, utan att själv behöva kunna så mycket Javascript.

  • Medlem
  • Sverige