Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med kontakters status i Adium

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-04-06 00:36

Sedan några månader tillbaka tror jag inte en enda av mina senaste tillagda kontakter har fungerat.

Samtliga hamnar som offline om dom ens hamnar i listan alls, fungerar inte att skriva till varandra, jag verkar offline för dom, dom verkar offline för mig, skriver jag något får jag felmeddelande:

Meddelandet skickades inte eftersom systemet ej var tillgängligt. Detta händer normalt när en användare är blockerad eller inte existerar.

(värt att påpeka att jag inte har blockerat någon av dessa, och alla existerar)

Vad har hänt?? Börjar bli trött på det här jävla problemet nu, tidigare personer har inte varit så viktiga så sett, men idag har jag kämpat en timme precis med att få skiten att fungera för jag behöver kunna kommunicera smidigt med den andra personen...

Jag har redigerat rubriken. Tänk på att sätta tydliga rubriker som visar vad tråden handlar om. Den tidigare rubriken "Adium" sade ingenting om trådens innehåll.

/Mod

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2011-04-06 05:25

Gäller det något speciellt chattprotokoll eller påverkas samtliga?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-04-06 10:16

Capeman: ursäkta och tack

jonasn: Lite osäker där, men vet med säkerhet att det gäller MSN iallafall.

Det är alltså så att alla gamla kontakter funkar fint, ploppar online och offline som de ska, är sedan några månader tillbaka "bara" när jag får en ny kontakt eller vill lägga till en ny kontakt som det med 95% säkerhet vägrar fungera utan både jag och dom visas som offline för varandra och det går inte att skriva till varandra - vilket lite sänker syftet med Adium

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-04-08 10:58

cocoaforge • View topic -
cocoaforge • View topic - MSN: Issues Adding Contacts

Verkar inte vara ensam om problemet iallafall, men frågan är om något görs med det... länge sedan dom diskuterade det hela...

1
Bevaka tråden