Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

macspel.com

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som vet om macspel.com faktiskt kommer ut på nätet, eller om det blir som med MacWorlds satsning DOMINO?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-10 19:06

ja.. för det har faktiskt tagit en anning mer än 2 månader..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-11 22:48

Jag kan faktiskt ge lite "inside info" om macspel.com. Just nu har jag inte tid att skriva allt för mycket, men jag kan bara beklaga hur det står till med sidan...

Vad som hänt är mycket. Vi blev flyttade från ett webhotell till ett annat tidigare i år (sent Januari) helt utan förvarning. I och med flytten förstördes alla databaser > i stort sätt blev det kaos. Jag vill inte hänga ut någon här men jag säger bara att företagen inblandade skötte det hela väldigt dåligt.

Hur som helst stod vi då inför ett val att återskapa den gamla sidan eller satsa lite och göra en ny. Vi valde att satsa ett par veckor på att göra en ny sida. Den blev och är i stort sätt klar men fungerade inte som den skulle på vårt nya webhotell.

Nu har hela siteutveckling stått stilla sedan ett par månader tillbaka pga. det konstanta strulet. Vår huvudsponsor fick även i serverbytet stora problem med sin webshop. Denna har fått högre prio på att "få upp och fungera" än macspel.com, tyvärr.

Finns det intresse bland folk här att hjälpa till med macspel.com får ni gärna ta kontakt med mig. Vi behöver främst en programmerare som kan PHP eller ASP (sidan lär behöva byggas om för vilket webhotell vi nu än hoppar över till).

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 12:37

tackar för "insider-infot"

Fan vad trist.. Och jobbigt, själv så skulle jag vilja hjälpa till men jag har ingen stor erfarenhet i PHP eller ASP..

Men det finns några här som kan.

Så du kan inte svara när den kommer att flygga upp på internet?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 12:55

Nej, som sagt så har vi drabbats av enorma problem. Vi skulle vara uppe efter vecka 8 först, men det blev förseningar där.

Sedan hade satt ett mål på vecka 10 - runt första mars, men det sket sig igen pga. att visa personer då inte hade tid att dedikera på att få upp sidan.

Efter mycket om och men skulle sidan upp tills första april - där av nuvarande bannern på sidan. Men, ja, det gick ju som ni ser inte så bra. Vi hade enorma problem att få databaserna att fungera på webhotellet och efter en tids intesiva försök att få det och fungera så gav vi mer eller mindre upp.

Problemet är ganska jobbigt eftersom vi dels har/hade problem med våra databaser som inte vill fungera på det nya hotellet (de hade inte stöd för ASP från ACCESS 97 eller nått ). Sedan var vår sponsors sidan konstant nere och de är dem vår webshopp var ihopbyggd med.

Hela situationen är skitjobbig rent ut sagt. Just nu håller vi på att hjälpa vår käre sponsor att få igång en funkerande webhandel för dem. Det är som sagt prio 1 från deras håll. Tanken är ju sen att få upp Macspel.com igen. Men nu har vår käre programmerar tappat lusten totalt efter så mycket strul...

Så du kan inte svara när den kommer att flygga upp på internet?

Nej, tyvärr inte. Jag tror inte det är så hemskt mycket jobb att få upp den. Det handlar om att någon duktig programmerare sätter sig och fixar sidan så den fungerar på vårt/ett webhotell. Om han nu vi jobba i ASP, PHP eller vad det nu är så...

Saken är ju den också att macspel.com fyller ett stort hål i sverige. Det finns ingen svensk macspel-site. Macnytt.com skriver ju en del nyheter, men ganska lite om spel. Macworld.se skriver en del, men kanske ännu mindre och bara till prenumeranter. Än svårare är det för folk att veta var de ska köpa spel - där faller macspel.com ganska bra in.

Vi som är kvar i macspel-gänget så att säga har stora idéer om sidan. Vi vill få upp den igen men saknar en vital del i gruppen för att få det rulla. Väldigt tråkgit.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 13:16

fan vad trist...

vi här på 99mac får väl peppa programmeraren eller nåt.. Eller försöka fixa en ny. Jag fattar att det tar upp ett stort hål i sverige.. Jag hoppas att ni får upp den snart.. och fixar er sponsor's webhandel.

Men jag skulle järna vilja hjälpa men jag har inte riktigt koll på sånt som ni gör.

Men lycka till!

//Alle

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 15:24

Det känns absolut som ni bör få upp sajten.
Jag skulle gärna hjälpa till om jag inte hade upp över öronen att göra på annat håll.

Men ni kanske ska fundera på att byta från Access till MySQL eller nåt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 15:43

Gärna att vi byter - bara det fungerar. Jag kan dock inget om programmering i stort sätt. Jag kan lite HTML, thats it typ. Vi har varit ett par "drivkrafter" bakom sidan men programmeraren har tappat intresset som sagt. Jag har stått för design och layoutmässiga saker, men ja... Det kommer man bara halvägs med.

Hjälp sökes som sagt!

99spel.com

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-12 15:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
99spel.com

www.99worlddomination.com är också ledigt...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-12 15:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
99spel.com

bra idé.. tycker jag

Fast jag gillar att den har sin egen domain ;D

1
Bevaka tråden