Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diverse problem med 10.6.7

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-04-04 13:12

Efter att jag installerat 10.6.7 på min iMac 8.1 så uppträder dessa olustigheter:

1. Firefox kraschar vid uppstart (Går absolut inte att få igång)
2. Photoshop kraschar plötsligt lite då och då. (Funkar dock för det mesta)
3. Skrivaren skriver ut extremt långsamt (Alltså även enkla textfiler som tog två sekunder förut)
4. Spotlight klagar över felaktiga javascript (Då och då)

Jag fattar ingenting. Vad bör/kan jag göra i detta läge?

Här en tråd om Firefox som kraschar vid uppstart:
http://www.99.se/ovrig-mjukvara/277410-firefox-kraschar-vid-start.html

Här en tråd om Photoshop CS5 som kraschar vid uppstart:
http://www.99.se/adobe/285700-photoshop-cs5-tvarkraschar-vid-uppstart.html

Sök gärna innan du startar trådar.

När det gäller de andra frågorna så behöver du lämna mer information än vad du har gjort. Vad är det för tillverkare och modell på skrivaren? Har du installerat rätt drivrutiner? När klagar Spotlight över felaktiga javascript? Vilka filer klagar den över? Vad säger eventuella loggar över systemmeddelanden? Dock skulle jag säga att det är bättre att du tar upp dessa problem i separata trådar i de forum där det hör hemma. Det finns bra forumdelar för de olika ämnena.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-04-04 23:09

Tack för svar. Varför tror du inte att jag har sökt innan jag startade tråden? Jag har läst båda de där trådarna du hänvisar till (och många andra) och de handlar inte om OS X 10.6.7 såvitt jag förstår. Inga av standardlösningarna att få igång Firefox fungerar. Däremot om jag återskapar allt via Time Machine så funkar det.

Mina problem är alltså direkt relaterade till uppdateringen, det var därför jag startade tråden. Det ska väl normalt inte krävas nya drivrutiner till skrivaren för att man uppdaterar operativsystemet? Spotlight har aldrig någonsin gjort annat än redovisat resultat av mina sökningar innan jag installerade den här versionen av OS X.

(Photoshop har inte kraschat nu på två dygn trots intensiv användning)

Är jag helt ensam om de här problemen?

Ursprungligen av robalm:

Är jag helt ensam om de här problemen?

Inte vad jag hört, men själv håller jag mej till 10.6.6

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2011-04-05 13:44

PS. Nu har jag fått igång Firefox genom att ta bort allt gammalt och installera en äldre version 3.6 och sedan uppgradera till 4.0 igen. De flesta bokmärken har jag lyckats återskapa och faktiskt en del inloggningsuppgifter också, men långt ifrån alla. Allt verkar lugn och stabilt nu.

Kopplade in skrivaren på kul till en äldre Mac och vips skrev den åter som i fornstora dar. Tillbaka sedan till OS X 10.6.7 och nu är den full av sirap igen. Kan ju lika gärna vara något i HPs programvara som inte lirar med 10.6.7 som tvärtom, who knows?...

1
Bevaka tråden