Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Du besöker 99mac - men vilka andra svenska forum är bra?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är jätteintresserad av vilka andra svenska forum du besöker förutom 99mac.

  • Sajtens namn

  • Länk till forumet

  • Motivering till varför man ska besöka sajten

Kan bli en givande och intressant tråd!

Flashback - https://www.flashback.org/ - Besöker den för att läsa lite i sportforumet, plus att det generellt brukar kunna vara ganska underhållande att besöka ibland...

Min Hembio - Minhembio forum (Powered by Invision Power Board) - Besöker inte så värst ofta, men någon gång ibland om jag skall skaffa någon bild/ljud-relaterad produkt.

SweClockers - SweClockers.com - Har kvar konto där men det var egentligen många år sedan jag besökte Swec, det är för många småungar där och innehållet intresserar mig egentligen inte.

Har säkert konton till en massa andra småforum som jag inte kommer ihåg längre, men dessa tre låg kvar bland mina bokmärken.

  • Medlem
  • 2011-04-04 16:18

99musik. Saknar det lite ibland.
Flashback.

  • Medlem
  • 2011-04-04 22:31
Ursprungligen av Baron:

99musik. Saknar det lite ibland.
Flashback.

Jag glömde Maringuiden, Alla forum - BryggSnack - Forum - Maringuiden. Hittade det när jag skulle ställa frågor inför ett båtköp (som ännu inte blivit av). Många mycket kompetenta svar, av vad jag kunde bedöma.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-04-04 18:03

99musik för att jag fortfarande gillar människorna där...:)
byggahus.se eftersom jag har hus...
fotosidan.se eftersom jag fotograferar...

Senast redigerat 2011-04-05 07:44

MacWorld - allt om Mac & iPhone

Mest för att jag började min forumkarriär där. Men den sidan har funkat så dåligt för mig så jag har bytt till den här.

Finns inga andra.

Endast 99mac - Senaste nytt från Macvärlden, vilket betyder en onödig post, positivt för Sheriffen och resten av the crew dock

- Autopower, en BMW sajt
- //AutoPower.se - Skandinaviens största oberoende märkesinriktade bilsajt
- Själva forumet är inte speciellt bra, eller utvecklat, faktiskt rätt simpelt. Dock finns det mycket blandad info om BMW där, vilket faller mig i smaken, vid sidan om mitt intresse för Apple

MacWorld allt om Mac.Hittar nyttiga tipps även där.

  • Medlem
  • norrköping
  • 2011-04-04 21:55

(mitt första inlägg på 99.se och direkt skriver jag om Android, gissa om det är poppis)

Swedroid.se/forum
Har haft ett stort intresse av Android och är fortfarande Mod där

Iphoneinfo.se
För att jag är ny på Apples produkter och läser en del där

Minhembio.com
För att jag har/hade ett stort HiFi-hembiointresse under många år (kör projektor osv)

  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-04-04 22:13

99mac is the one and only

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2011-04-05 07:18

Besöker en hel del forum men detta är nog de fem jag besöker mest.

Min hembio för all annan elektronik.
Nailheads lokal hotrodförening. Ett bra forum med medlemmar över hela Sverige.
Proknekt en förening för vi som gillar att leka tyska legoknektar från 1500-talet.
Historiska Världar för återskapande historia
Fordson eftersom jag har gamla traktorer också.

  • Medlem
  • 2011-04-05 09:02

Golf.se Golf.se - Sveriges ledande webbplats för golfare Sveriges samlade golfnördar diskuterar allt om den gröna sporten

Flashback.org – visst, det finns många idioter där men också många kul och intressanta diskussioner. Dessutom får man sin nyfikenhet tillfredsställd genom att FB brukar lösa vem som är personen bakom kvällstidningsrubriker som "TV-kändis sålde kokain" och liknande.

Minhembio.com – för att hitta lösningar på hemelktroniska problem och få bra tips om inköp.

Golf.se – för att bland annat få tips om banor på andra håll i världen än hemma.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-04-05 10:31

MacWorld och VoIP (VoIP-Forum.se - Hem).

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-04-05 16:39

Maskinisten.net - Kikar in ibland för att få svar på diverse maskinrelaterade frågor (har ju egen grävmaskin så ).
Annars är det ganska stillastående med forum, förutom ett litet som jag sköter om. Dock inte svenskt, så det passar inte in i denna tråden

Byggahus.se avdelning El
Deltar i diverse diskussioner och lär mig och utvecklas samtidigt i mitt yrke. Dock har forumet konsumentinriktning så de blir inte alltid så hardcore som man skulle vilja

Fluxio.se - mötesplats för elbranschen
Nystartat ej ännu officiellt forum för oss i branschen - här får man fritt spelrum och kan lösa avancerade problem i yrket, gräva ner sig i paragafer och beräkning och få diverse tips av en snart bred skara elektriker. Många tips om moderna och tidsbesparande produkter i en föränderlig bransch

http://safir.amigaos.se

Trevligt svenskt Amigaforum

I forumsammanhang måste nämnas Qruiser.com - The Nordic Gay & Queer Online Community

Ett forum för alla HBT-människor i norden.
Verkligt udda folk med synnerligen alternativa livsstilar.

Synnerligen vuxet innehåll, besökare får anses varnade.

(och NEJ, jag hänger inte där själv)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-04-05 22:12

99 till 99%
Annars är det:
skogsforum, för där hittar man mycket intressant om skog och skogsarbete.

byggahus för jag har hus och bygger/renoverar när jag har tid och pengar över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-06 00:16

Förutom 99.se så kollar jag dagligen:

Flashback - alltid hittar man någon intressant tråd på heta ämnen.
Flashback.org - Heta ämnen

Grafiskt Forum - Ganska litet men mycket bra kompetens inom webbdesign & -utveckling.
Grafiskt forum - Webbdesign & -utveckling

Flashback - Finns väldigt mkt roligt och intressant där
http://www.flashback.info

iPhonepyssel - Ganska mkt bra info och speltips för iphone och ipad.
Även diverse jailbreak prylar men inget att rekomendera för rättstavning är inte deras starka sida
iPhonepyssel.se - Perfekt blogg för iPhone älskare - iPB uppdateras dagligen

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2011-04-07 09:17

Flashback - motiveringar har nämnts tidigare i tråden.
Sweclockers - Rätt bra nyhetsrapportering inom hårdvara.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2011-04-07 12:20

Saab turbo club of Sweden. (STCS)
forum.saabturboclub.com • Index
Började läsa där för många år sen och numera är det jag som är "sheriff" på det forumet, så kan det gå.
Då det tar en hel del tid att rodda ett forum så blir det inte så många andra längre.

Forumet som sådant är ju den största communityn för Saabs turbobilar (och de utan turbo), så om ni äger, eller funderar på att äga en Saab så är det stället att hänga på

Jag som då inte är facebookare, lever ju min tid på internet annars på forum, men eftersom stcs tar lite mycket tid så blir det inte tid till så mycket annat :/

1
Bevaka tråden