Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Litar ni på iCal & Mobile Me?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-04 15:17

Hur mycket vågar ni lita på MobileMe och iCal?

Jag börjar fundera på om jag skall anteckna viktiga möten på annat sätt än bara i iCal.

När jag lägger in på iPhonen kan det hända att det helt enkelt inte syns i iCal på datorn eller i kalendern på mobileme-kontot på webben. Jag skulle kontrollera ett möte på torsdag som jag lade in för 1-2 veckor sedan. Inget där. Bara i iPhonen. Allt står som vanligt på full synk och push osv.

När jag sedan lade in några test på iphonen så fungerade det + att den i något läge synkade bort den ursprungliga noteringen som jag bara hade i IPhonen (den fanns ju inte någon annanstans, så mobileme trodde väl att jag tagit bort den). Tur att jag precis hade läst det och hade det i minnet.

Efter några svajiga år är MM-synk numera stabilt sedan ca. ett år enligt mig och min erfarenhet.
När MM/iCal har genomgått större förändringar/updates har ibland allt försvunnit från iCal i Macen, men man behöver då bara radera kontot i iCal och lägga till det igen. Att grejer försvinner på en enhet är ju ingen katastrof - jag har 5 enheter synkade.
Jag har aldrig varit med om att det försvunnit grejer för alltid. jag har kvar iCal-noteringar som jag gjorde för många år sedan. Allt är kvar. En enorm back cataloge
Jag delar också kalendrar med andra och det funkar klockrent. Och snabbt. Jag har suttit och lagt till en grej i en delad kalender och en annan har i nästan realtid sett förändringen på sin sida av molnet. :-D. men oftast dröjer det några minuter och det har ju med hur man ställt in synkningsfrekvens etc att göra också.
Jag anser att MM-synk idag är 100% professionellt och jag vet att i USA är det inte helt ovanligt att små och medelstora företag använder det.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-04-04 15:48

Man kan ju fråga sig hur min notering som fanns i iPhonen inte kom in i datorn eller på me.com under över en veckas tid. Synk är alltid obehagligt. Det räcker med att en tom kalender uppfattas som den senaste kalendern för att radera ut allt och orsaka katastrof.

1
Bevaka tråden