Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone / ipod docka för inbyggnad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som sett om man kan köpa en iphone/ipod/ipad docka för panelmontage? Alltså insänkta dockor med 3.5mm ljudutgång? Har googlat mig alldeles skev, så tips är välkomna!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-03 23:56

Gillade verkligen din tanke och var tvungen att googla lite, hittade några men har själv inget behov. Hoppas det kan vara till någon hjälp.

Belkin In-Desk Dock for iPod F5U255-GR-KIT
In-Desk Dock for iPod: First Look | Mac|Life Samma som ovan men lite fler bilder.

iPhone Savior: Dock-In-Desk Fits iPhone Into Your Workspace

Hittade ingen till iPad dock.. Kanske kan vara lite svårare då dom är lite större.. Eller åtminstone iPaden..
Lycka till och hoppas du hittar vad du letar efter..

Tusen tack, nu fick jag ett nytt ord istället för panelmount att söka på iaf

Har köpt en gammal 70-tals radio på loppis som jag ska lägga till en iphonedocka + högtalare inuti, så att både radio & iphone fungerar såklart.. Så jag behöver en variant av de två du hittade med 3.5 ingång på för att hämta ljudet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2011-04-04 01:57

Tack Cokey, har oxå letat efter en sådan. (Den första)
Tre funderingar, passar den med iPhone 4? Borr med dimensionen 3" dvs 76,2mm finns de att få tag på här öster om Atlanten?
Finns de att köpa här i Sverige? (dockan alltså)

Ursprungligen av reboot81:

Tack Cokey, har oxå letat efter en sådan. (Den första)
Tre funderingar, passar den med iPhone 4? Borr med dimensionen 3" dvs 76,2mm finns de att få tag på här öster om Atlanten?
Finns de att köpa här i Sverige? (dockan alltså)

IKEA har hålsågar för uttag: IKEA | Lösningar för stationär dator | GALANT system | SIGNUM | Kabeluttagsset

Det står iofs 8 cm så det blir kanske lite glapp där.

Ursprungligen av reboot81:

Tack Cokey, har oxå letat efter en sådan. (Den första)
Tre funderingar, passar den med iPhone 4? Borr med dimensionen 3" dvs 76,2mm finns de att få tag på här öster om Atlanten?
Finns de att köpa här i Sverige? (dockan alltså)

Det lär fungera fint med en 78 mm typ denna
HARALD NYBORG - vi vill vara billigast!

77 finns också men ingår oftast i hel sats

Den ser ju ut att kunna diffa någon cm i hålet, så jag tror inte den behöver vara exakt 76,2mm. Det finns ju ställbara också, som går att justera.

Nåväl, jag tror jag har kommit på hur jag ska göra, enklast och förmodligen billigast för att få tillgång till 3,5mm pluggen också. Jag använder den vanliga dockan som följer med iphone, och sen åker jag till en metallverkstad och ber dem skära till en rund ring med hålet för själva iphonen, sen sänker jag ner hela dockan och limmar fast "locket". Då lär det se snyggt ut iaf, även om den inte går att flytta sen..

Ursprungligen av herr åhman:

Den ser ju ut att kunna diffa någon cm i hålet, så jag tror inte den behöver vara exakt 76,2mm. Det finns ju ställbara också, som går att justera.

Nåväl, jag tror jag har kommit på hur jag ska göra, enklast och förmodligen billigast för att få tillgång till 3,5mm pluggen också. Jag använder den vanliga dockan som följer med iphone, och sen åker jag till en metallverkstad och ber dem skära till en rund ring med hålet för själva iphonen, sen sänker jag ner hela dockan och limmar fast "locket". Då lär det se snyggt ut iaf, även om den inte går att flytta sen..

Har du kollat specarna för Belkin dockan? Den har ju 3,5mm ut.

1
Bevaka tråden