Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte lägga in film på iOS från annan dator

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är inte så erfaren vad gäller synkning och allmän inläggning av media på iOS enheter (iPhone, iPad, iPod Touch) och håller på att bli riktigt förbannad. Lite ovanligt då jag tycker att Apple normalt har så fantastiskt bra grejer, men här har det skitit sej (anser jag).

Vi har ett antal Macar samt iOS enheter i familjen och behovet av att kunna lägga in media från olika håll är stort, men det verkar inte gå.

Jag har raderat och återställt både min iPhone 3Gs och min iPad för att komma över problemet. Jag ställer in "Manually manage music and videos", men det fungerar inte om jag pluggar in den på en annan Mac, då vill den att jag raderar och återställer min iOS enhet.

JAG VILL BARA LÄGGA IN EN FILM !!!

Visst, lägg över filmen till den Mac som iOS enheten hör till, men det känns väldigt bakåt.

Jag började med en iPod 2G en gång i tiden och då var det bara att lägga in musik playlists, men nu verkar det som om allting måste synkas. Jag vill inte synka, jag vill bara lägga in filerna.

Jag gör om olika tv program till min fru och hennes iPhone samt min sons iPod touch, och nu även min iPad, men jag kan inte lägga in dem från den dator jag kodade om dem till rätt format i.

Finns det någonting jag missat. Det kan väl inte vara så här dåligt ???

Alla sitter inte bara med en enda Mac.