Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Var hittar jag väderstatistik?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-04-03 00:36

Jag skulle vilja veta vad det var för väder på ett specifikt datum på en specifik svensk ort. Har kollat runt lite på nätet men hittar inget sådant. SMHI hade inget...någon som vet?

  • Medlem
  • 2011-04-03 11:09

SCB brukar ha en massa rolig gratisdata för oss som gillar statistik.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2011-04-03 11:38

Om man nöjer sig med enbart temperaturen så finns Aktuell temperatur i Sverige

Här kan man hitta temperaturdata flera år tillbaka.

SMHI säljer alla dessa tjänster, vilket är riktigt dåligt. De borde vara öppna APIer till deras databaser. Nåja.

Om du vill ha det gratis så kan du kolla in publikationen Väder och Vatten, som finns på många bibliotek. SMHI - Vder och Vatten, här kan du hitta de biblioteken som har den: LIBRIS - Väder och vatten :

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-04-03 14:49

Tack för länkarna men jag vill kolla lite längre bak i tiden. 50- och 60-talet närmare bestämt. Skannade in en massa bilder min farsa tog då och det är så satans mycket snö här i Götet. Ville bara kolla vad det var för temperatur då

Då skulle jag prova SCB som Baron säger. Om det gällde temperaturer i Luleå så skulle jag fråga familjen Bohnsack som är en familj som är noterat temperaturen i Luleå under flera herrans år. Nästan så att jag tror att de har hållit på längre än SMHI:)

Edit: lite googlande Båtliv i Luleå, Vad händer med vädret i Luleå?. Varje morgon klockan 9 sedan 1921 - det är imponerande

Jag vet att detta har ingenting med Götet att göra men jag har alltid varit så fascinerad av denna familjs idogenhet.

1
Bevaka tråden