Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladies and tjänstemän...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-04-02 02:46

...här har ni det senaste tillskottet.

Namnet är Marcus och som nybliven smålänning och macägare känner jag att det är dags för en liten presentation.

Marcus heter jag som sagt och flyttade förra året från Kristianstad till Växjö för det täcka könets skull. Inte helt oäven i datorvärlden var man begagnad med ett flertal HP-laptops.

När den senaste gav upp och titulerade sig tredje PCn på fyra år var det dags att ta steget in i en värld jag så länge längtat efter. En värld där min dator gör precis det jag ber den om, varken mer eller mindre. Och dessutom utan krångel.
Jag har en frågetråd igång i switcherforumet, men när den redats ut är jag så gott som frälst.

Jag har provat de flesta inriktningar inom datorbranschen. Jag har på hobbynivå varit webdesigner, programmerare, grafiker och så vidare. Men nu har jag kommit fram till att jag vill ha en dator som gör precis det jag vill utan att kräva en massa kringarbete. Macen fann en plats i mitt liv, och med tanke på hur bra "hon" behandlar mig så verkar jag ha funnit en plats i hennes.

Nåja, nog om datorer. Jag är 24 år gammal och arbetar inom försäkringsbranschen för tillfället. Jag är dock en person som fortfarande försöker hitta mig själv (som en 14-åring), så bli inte förvånade om jag om ett år arbetar som webdesigner, egenföretagare, porrskådis eller burgarflippare. Livet är i rörelse så att säga.

Intressemässigt är jag också ganska kluven, men några punkter har alltid funnits där. Jag har ett brinnande motorcykelintresse, jag avnjuter gärna en whisky eller två och musiken är en ständig följeslagare trots bristande musikalitet. Indie är det nya svarta.

Annars kan man väl klassa mig som en av det gamla gardet, trots min ringa ålder. Jag kan slita mitt hår över ungdomens bristande verbala förmågor, samtidigt som jag gärna nyttjar ett helrör med tillhörande drunken rage på stadens krogar. Helt enkelt en lillgammal renegade.

Tack för mig!

Varmt välkommen! Låter spännande med så mycket möjligheter i livet - "allt är möjligt" så att säga

Vad har du för båge? Nedan en tio år gammal bild från tiden jag körde Hayabusa. Hälsningen var en del av kulturen på LaBusas.org där ett antal Los Angeles ägare av Suzuki Hayabusa samlades och för att få bli medlem var man tvungen att lägga upp en bild på sig själv med cykeln och pekfingret

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-04-04 00:23
Ursprungligen av Björnström:

Varmt välkommen! Låter spännande med så mycket möjligheter i livet - "allt är möjligt" så att säga

Vad har du för båge? Nedan en tio år gammal bild från tiden jag körde Hayabusa. Hälsningen var en del av kulturen på LaBusas.org där ett antal Los Angeles ägare av Suzuki Hayabusa samlades och för att få bli medlem var man tvungen att lägga upp en bild på sig själv med cykeln och pekfingret

Tackar tackar!

För tillfället är det tomt i garaget. Lägenhetsboende med mera sätter käppar i hjulet för mig. Jag jobbade dock som motorcykelsäljare i ett par år tidigare, och då var det rena himmelriket under sommartid. Kunde välja och vraka bland hojarna och hade dessutom fri soppa och försäkring. Det gjorde saken lite lättare, av förklarliga skäl

Har alltid föredragit sporthojar före gynekologsstolar, så favoriterna det brukade pendla mellan var en zx9r för långkörning och en CBR1000rr för mer inspirerande åka. Provade även motard ett tag, men det var inte i min smak att nästan blåsa av hojen i farter över 100

Har dock inte haft nöjet att prova en Busa, men än är inte hojkarriären avslutad så vi får väl se vad det blir i framtiden.

Gillar för övrigt flygbilderna i din profil. Måste vara otroligt mäktigt?

Senast redigerat 2011-04-04 02:40
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2011-04-02 08:55

Välkommen hit Marcus. Hoppas att din nya dator fortsätter att glädja dig!

Välkommen hit och välkommen till min gamla hemstad Växjö.

1
Bevaka tråden