Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

YouTube5 slutat fungera?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som att det utmärkta Safari-tillägget YouTube5 har slutat fungera sedan igår ungefär. Antagligen har YouTube ändrat något i sin kod som gör att YouTube5 inte längre fungerar. Upplever ni som kör YouTube5 samma sak?

(För den som inte är bekant med YouTube5 så är det ett tillägg för att tvinga YouTube att spela upp video med HTML5 istället för Flash eftersom filmer på YouTube i princip alltid finns i h.264-format också, men YouTube växlar av någon anledning inte över till sin egen HTML5-spelare när den borde. YouTube5 är dessutom en mycket bättre spelare än YouTubes egen HTML5-spelare.)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-12-09 11:52

Jag upplever samma sak. Får bara upp meddelandet "Du måste uppgradera Adobe Flash Player för att kunna se det här videoklippet." vad jag än väljer för klipp.

Förhoppningsvis släpper YouTube5 en uppdatering som löser detta. Antar att det beror på att reklamen försvinner med YouTube5 och därför har den spärrats?

EDIT: Bör kanske tillägga att jag tagit bort flashplugin helt från min maskin. Ni som har kvar plugin kanske inte upplever samma sak.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2010-12-09 11:53

Samma fel här med Youtube. Slutade fungera på Facebook, för mig och några andra, nån gång i mitten på November.

Varför plugin? Glid in på YouTube - Broadcast Yourself. och tala om att du vill använda just html5 istället för flash, så kommer alla videos visas i html5. Eller har jag missat något?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-12-09 20:42
Ursprungligen av TonyEnglund:

Varför plugin? Glid in på YouTube - Broadcast Yourself. och tala om att du vill använda just html5 istället för flash, så kommer alla videos visas i html5. Eller har jag missat något?

Jättebra! Men kan ju knappast anses som standard för YouTube, eller hur? Det är ju trots allt ett försöksprojekt än så länge.

Ursprungligen av TonyEnglund:

Varför plugin? Glid in på YouTube - Broadcast Yourself. och tala om att du vill använda just html5 istället för flash, så kommer alla videos visas i html5. Eller har jag missat något?

Du har missat första inlägget i tråden. Om det hade fungerat hade jag inte behövt YouTube5, men som jag skrev i första inlägget fungerar det inte: YouTube växlar av någon anledning inte över till sin egen HTML5-spelare när den borde

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-12-11 11:44

Finns en uppdatering som fixar detta.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2011-04-01 20:12
Ursprungligen av vajone:

Finns en uppdatering som fixar detta.

Vad för uppdatering?
Flash är blockat i Safari hos mig (med clicktoflash, har även adblock), men när jag klickar på vissa filmer för att spela upp den så börjar den ladda, men visar svart/första framen.
Antar att de är html5 (antar att clicktoflash blockar även sådana videos?) då jag kan högerklicka och välja "reload in flash" och då fungerar filmen. T ex videon här: Ryska SPB Software släpper sin klassiska launcher i ny tappning för Android: SPB Shell 3D | Swedroid
Det här gäller alltså bara vissa videos, t ex den jag länkade, andra fungerar.

1
Bevaka tråden