Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari stannar ner hela min dator, mycket konstigt

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 22:22

Jag har testat att återställa safari..

Såfort jag startar safari, så går processorn till 100% hårddisken jobbar i 15 MB/s och ramminnet tas upp av 2,5 GB bara när man startar safari, datorn blir skitseg fläkten går på max och tillslut kommer de upp en ruta att minnet inte räcker och att jag måste tvångsavsluta program..

detta sker bara när jag använder safari och det började ikväll. vad sjutton kan detta bero på ? :S

Låter exakt som det som händer mig från och med idag. Såg att Safari tar 120% processor och typ 7 gb ram vid något tillfälle.
http://www.99.se/imac/284095-690-gb-ledigt-pa-hardisken-finder-pastar-att-ar-full-wtf.html

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 22:48

japp de fixade allt med den uppdateringen tackar !!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-01-22 22:33

exakt samma för mig!!

om man startar safari så tar de 300 MB i minne... sen växer det hela tiden, till mer och mer och mer tillslut när minnet är slut börjar hårddisken gå i full fart, vi har exakt samma problem , så kan sätta ihop trådarna..

Såg många på Apples forum som har samma problem, att avinstallera Safari Adblocker ska tydligen hjälpa.

/Library/Application Support/SIMBL/Plugins/Safari/AdBlocker.bundle

Det ska finnas en ny version som funkar, har inte kommit så långt än dock.

Tjena!

Safari är det tyngsta programmet på hela min MBP 17" vår 2010. Inte ens iPhoto eller iMovie drar lika mycket.

Handlar iofs oftast om att jag kör endel flash i Safari, men ska verkligen flash ta all processor kraft av datorn?

Upplever segheten i alla hemsidor, inte bara streaming sidor.

Kör med click 4 flash, någon som har något mer förslag?

1
Bevaka tråden