Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Loggning av surfning och datoranvändning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ovanåker
  • 2011-04-01 06:18

hejsan.
har en missbrukare av porrsurfning och sexchatt i vårat hem. tyvärr måste man väll säga.
men han går just nu i terapi för det och är på bättringsvägen.

Han har även gruppterapi genom en webchatt ibland och nu till vårat problem.
jag skulle vilja kunna hålla lite koll på vad han gör. men tycker inte att osx egna program är tillräckligt.
skulle vilja behålla så att det bara finns ett användarkonto på datorn. men att det finns ett program med lösen på där man kan se webbsidor. keyloggar m.m?

har provat att ha ett konto hanterat med föräldrakontroll. problemet är då att så fort att man vill instalera något program eller göra något så måste jag dit och skriva in användarnamn och lösen. och det börjar bli lite jobbigt att göra det i varje liten detalj.

snälla någon som har ett bra förslag?

Ett program jag stött på som kanske skulle kunna vara något för dig är

Best Mac Security Software - Internet Security Barrier X6

(se fliken Content Barrier)

Jag har ingen egen erfarenhet av det, men de har åtminstone funnits med ett bra tag med olika säkerhetsprodukter för Mac. Det finn säker också andra program för "parental control" men på rak arm kommer jag inte på något annat.

  • Medlem
  • Lund
  • 2011-04-01 06:45

Finns i huvudsak två konkurrerande programutvecklare som gör program med den funktionalitet du söker:

Personal Monitor / Keylogger, från REFOG
samt
Keylogger, från Aobo

Vilket av de båda som skulle vara bättre än det andra råder nog ingen konsensus kring. Skulle eventuellt chansa på denna:
REFOG Personal Monitor - Record PC users's actions, grab screenshots and keystrokes

Använd en bra brandvägg så har du 100% kontroll på all trafik - alla tjänster och sajter. Du har även möjlighet att tidsstyra saker som att "chat är tillåtet mellan 13-14:00" och du kan få varningsmail om några regler bryts...

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-01 09:17

Du borde kunna använda squid, en web-proxy, för detta.

Squid Manager information and download page

1
Bevaka tråden