Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden för oss som kör BOXEE

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 08:44

Nu har jag kört Boxee ett par veckor, och är grymt nöjd. Några barnsjukdomar ligger kvar men hoppas det löser sig vid nästa uppdatering.

Om ni inte har testat tycker jag verkligen ni ska göra det. Boxee

Nu vill jag bara ha mera plugins för svenska TV kanaler, SVT Play, TV4 Play osv som PLEX har så börjar det bli komplett. Om nån vet vem man ska pusha på, eller känner sig sugen på att skriva en plugin så shout out?!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-27 08:51

På vilket sätt skiljer sig det från PLEX?
Älskar PLEX och dess plugins för svt play viasat etc.

Vad är skillnaden?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-27 09:20

Den största skillnaden tycker jag är användargränssnittet som efter min smak är mycket enklare att och snyggare i Boxee. Sen gillar jag att man ska kunne rek. filmer, klipp etc för kompisar. Snart kommer du ochså att få opp videos som vänner lägger upp få Facebook, rakt inn i samma feed.

Sen ett stort argument för mig är att de kommer med en Boxee Box så jag släppper använda min macbook till TVn. Då blir det digitalt ljud och 1080p ur boxen. (min dator fixar bara 720p nu)

Sen för vi ju se vad som händer, jag följer med på båda. Just nu känns det som Boxee satsar hårdt. Plex är fortfarande ett hobbyproject tyvärr...

Nu när man får räkna med att Front Row kommer att vara ett minne blott i och med OS X 10.7 har jag börjat utvärdera olika alternativ och börjat med Boxee. Tycker det är föredömligt enkelt och smidigt och innehåller precis de funktioner man behöver. Därmed inte sagt att det är smärtfritt.

Har ett iTunesbibliotek med oklanderlig metadata i form av artist, albumartist, titlar, cover art o s v. Detta tycks Boxee bry sig föga om utan kör igång sin web scraping och skiter glatt i de skivomslag som iTunes tillhandahåller. När jag lade till de filmer jag hade i iTunes fungerade det perfekt utom för en film. När det gäller musik är det däremot otroligt många omslag som inte hittas. Det lustiga är att den kan hitta udda omslag, som t ex Absent Minded (enda hiphopskivan från svenska ADL) och Brainpools rockopera, däremot hittar den inte omslaget till något så ordinärt som ABBAs More Gold.

Har sökt med ljus och lykta för att hitta något sätt att få Boxee att använda iTunesdatabasen, eller åtminstone att kunna ändra omslagen, men utan framgång. Finns det någon här som kan hjälpa till?

  • Medlem
  • 2011-08-11 11:25
Ursprungligen av Capeman:

Nu när man får räkna med att Front Row kommer att vara ett minne blott i och med OS X 10.7 har jag börjat utvärdera olika alternativ och börjat med Boxee. Tycker det är föredömligt enkelt och smidigt och innehåller precis de funktioner man behöver. Därmed inte sagt att det är smärtfritt.

Har ett iTunesbibliotek med oklanderlig metadata i form av artist, albumartist, titlar, cover art o s v. Detta tycks Boxee bry sig föga om utan kör igång sin web scraping och skiter glatt i de skivomslag som iTunes tillhandahåller. När jag lade till de filmer jag hade i iTunes fungerade det perfekt utom för en film. När det gäller musik är det däremot otroligt många omslag som inte hittas. Det lustiga är att den kan hitta udda omslag, som t ex Absent Minded (enda hiphopskivan från svenska ADL) och Brainpools rockopera, däremot hittar den inte omslaget till något så ordinärt som ABBAs More Gold.

Har sökt med ljus och lykta för att hitta något sätt att få Boxee att använda iTunesdatabasen, eller åtminstone att kunna ändra omslagen, men utan framgång. Finns det någon här som kan hjälpa till?

Jag har precis slagit igång Boxee hemma och bara kikat lite snabbt, men hos mig verkar det som om omslagen perfekt under albumvyn.
Ska slänga en blängare på det ikväll lite mer.

  • Medlem
  • vasa
  • 2011-08-10 19:19

Hej!

Någon som vet hur jag skall göra för att få oidentifierade filmer till movies(med omslag)? Exempel: 10 år med parlamentet, finns ej på imdb.

  • Medlem
  • 2011-08-11 21:04

Capeman, om du läser här så ser du hur jag löste problemen med omslagen

Ursprungligen av Spata:

Capeman, om du läser här så ser du hur jag löste problemen med omslagen

Tack för tipset! Jag har i och för sig sedan mars dumpat Boxee till förmån för Plex, men det är ju egentligen samma problematik där. Men - hur vet du vilka skivor som iTunes har hämtat omslag till? Jag har en samling om 5-600 rippade skivor som lagts in under årens lopp Har inte längre någon aning om vilka som iTunes hämtat omslag till och vilka jag scannat och lagt in själv...

  • Medlem
  • 2011-08-11 22:08

Jag lyssnar mest Hardcore/Punk som till 90% inte finns med när itunes ska hämta omslag. Vissa finns inte ens när man googlar så jag har fått scanna en hel del själv. Så det är ganska lätt!

Men nu när jag grejade så råkade jag min drummel köra scriptet på alla mina låtar:)
Det tog en stund för itunes att tugga igenom sig allt..

Men då slipper jag gå igenom det manuellt iaf;)

Ursprungligen av Spata:

Jag lyssnar mest Hardcore/Punk som till 90% inte finns med när itunes ska hämta omslag. Vissa finns inte ens när man googlar så jag har fått scanna en hel del själv. Så det är ganska lätt!

Men nu när jag grejade så råkade jag min drummel köra scriptet på alla mina låtar:)
Det tog en stund för itunes att tugga igenom sig allt..

Men då slipper jag gå igenom det manuellt iaf;)

Jag har förvisso också många skivor jag fått scanna omslag till, men flera har hämtats av iTunes, så... Men tack igen för tipset, ska gå vidare med det här!

1
Bevaka tråden