Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Söker billigare fodral/väska till iPaden

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-18 08:44

Nån som kan tips på bra skydd till iPad på tex Ebay. Jag är inte så sugen på att ge 400 - 500 kr för en väska. Utan jag vill hitta nått bra och billigt.

Alla typer av skydd/fodral/väskor/displayskydd är intressanta.

Nån som har ett tips?

/Niclas

  • Medlem
  • Lund
  • 2010-10-18 09:30

Oj, rätt bra fråga.

Finns många hos oss som är på prisklasser runt 300kr och mindre.

Kollar där? Om inte , iPhone tillbehör, iPhone 4 tillbehör, iPad tillbehör

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 09:31
  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-18 12:39

Tack för era tips men jag tänkte mer på ebay och andra utländska sidor (kina). Tycker det är helt sjukt med 299:- för ett skärmskydd. Max 50:- tycker jag är rimigt.

Så fortsätt med flera tips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 16:13

Haha, jag köpte precis ett sånt här "case" för 30 spänn (4,99USD), är det billigt nog?

FLIP LEATHER SKIN CASE COVER & STAND for iPAD PC210-C - eBay (item 220676571082 end time Oct-30-10 02:10:00 PDT)

Frakten går på 67:- förmodligen billigare än Svenska webbshoppar....
Helt knasigt egentligen ju.

Får se vad man får när/om det dyker upp

/Prylnörden

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-18 16:18

Det där var riktigt snyggt. Och priset är helt rätt. När beställde du? Återkom gärna när du fått "caset" Kommer nog att beställa ett.

Flera tips?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 16:34

Blev lite nyfiken efter ditt inlägg, så jag kollade runt lite, jag ville ha ett case som man kan ha i två lägen, liggande med lite lutning samt stående.
Beställde i dag 103SEK blev det totalt med frakt, eventuellt kan man åka på nån tull avgift då det skickas från Hong Kong.

Men jag kan återkomma när det dyker upp med info om kvalitetskänsla avgifter mm.

/Prylnörden

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-18 17:19

Jag beställer direkt. Ser bra ut på bilderna och priset är helrätt Dock verkar det som fodralet skymmer ljussensorn ipaden. Men det går nog att lösa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-18 20:52
Ursprungligen av niclasc:

Jag beställer direkt. Ser bra ut på bilderna och priset är helrätt Dock verkar det som fodralet skymmer ljussensorn ipaden. Men det går nog att lösa.

Aha.... var sitter ljussensorn? jag väntar fortfarande på min "padda"

Detta är ett av mina favorit case men 700:- njae...

BookBook for iPad - BookBook for iPad - Twelve South

/Ebay forever...

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-18 20:58

Ljussensorn sitter i mitten längst upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-10-20 14:57
Ursprungligen av niclasc:

Ljussensorn sitter i mitten längst upp.

Det är väldigt många case-tillverkare som har missat att det sitter en ljussensor högst upp på ramen, rakt ovanför Home-knappen men på motsatt sida. Så var det på mitt "made in China"-case, men jag fixade det med en håltång för 39 kr från Clas Ohlson.

Däremot så kan jag inte göra så mycket åt de inbyggda magneterna som finns i caset som håller lock stängt och stödet på plats. De påverkar den inbyggda kompassen på IPad, iofs inget som jag kommer att använda särskilt ofta.

Ursprungligen av langby:

Jag har köpt två olika, först ett heltäckande i neoprene. Det skyddar bra vid transport. Det senare är ett som är sytt på samma vis som Apples men i syntetläder. Båda från eBay till absurt låga priser. Jag upplever kvaliteten som mycket god, helt i linje med fodral som kostar över 3-400kr i butik i Sverige.
Leveranstid på 1-2v ungefär.

9.7" black laptop sleeve carry case bag for Apple iPad - eBay (item 110549325768 end time Aug-19-10 02:04:43 PDT)

Brand New Brown Leather Flip Case Cover for Apple iPad - eBay (item 220645160470 end time Aug-07-10 21:09:32 PDT)

Jag återkommer efter lite användning.

http://www.99.se/1921472-post88.html

Jag är fortfarande mycket nöjd.

  • Medlem
  • Finspång
  • 2010-10-26 17:29

Nu har jag fått mitt fodral. Tog mindre än en vecka. Väldigt imponerad av den snabba leveransen.

FLIP LEATHER SKIN CASE COVER & STAND for iPAD PC210-C - eBay (item 220676571082 end time Oct-30-10 02:10:00 PDT)

Gillar det skarpt. Fin finish och tight passform. Och bara ca 100kr inkl frakt
Rekomenderas

Här finns några hundra fodral och liknande under 100-lappen

Hong Kong Direkt - iPad » Väskor, fodral & skins

Hongkongdirekt

Är det någon som har beställt från honkongdirekt, som vet att sidan är att lita på?

Förstår att kvalliten på grejerna kan variera. Tänker mest på leverans och betlaning?

Tack!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-11-10 22:00

Nu har även jag fått mitt case som jag beställde (det damp ner i brevlådan för någon vecka sedan)

FLIP LEATHER SKIN CASE COVER & STAND for iPAD PC210-C - eBay (item 220676571082 end time Nov-29-10 01:10:00 PST)

Helt ok kvalitet, jag han dock köpa apples eget case och det är faktiskt ganska mycket smuttare
Och som det står tidigare i tråden så täcker de flesta billigare casen ljussensorn längst upp....
men billigt var det... en dryg hundring inklusive frakt från Kina..


/Christian

  • Oregistrerad
  • 2011-03-26 14:38

Var kan jag köpa BookBook-fodralet till ipad2?
Detta alltså:

Har letat men finner ej till iPad2, endast iPad1

Ursprungligen av Elajtenworld:

Var kan jag köpa BookBook-fodralet till ipad2?
Detta alltså:

Har letat men finner ej till iPad2, endast iPad1

Det skall passa till tvåan med - om du skaffar ett NYTT enligt deras hemsida.
Då blir inte lädret uttöjt.

MacForum i GBG har dem t ex.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-30 01:32
Ursprungligen av Goflorp:

Det skall passa till tvåan med - om du skaffar ett NYTT enligt deras hemsida.
Då blir inte lädret uttöjt.

MacForum i GBG har dem t ex.

Ok. Skitbra. Du vet inte om någon butik i Malmö/Skåne råkar ha dom?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-03-30 15:07
Ursprungligen av Elajtenworld:

Ok. Skitbra. Du vet inte om någon butik i Malmö/Skåne råkar ha dom?

Kolla med Kullander.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-28 15:30

Är det bara jag som tycker det är helt bisarrt att det inte finns ett enda ipad 2 fodral att köpa i svensk handel förutom då smart cover? Jag menar då ett fodral som verkligen skyddar ipaden under användning så som det här Belkin Flip Folio Stand for iPad 2 F8N612tt

Ursprungligen av poitdexter:

Är det bara jag som tycker det är helt bisarrt att det inte finns ett enda ipad 2 fodral att köpa i svensk handel förutom då smart cover? Jag menar då ett fodral som verkligen skyddar ipaden under användning så som det här Belkin Flip Folio Stand for iPad 2 F8N612tt

Det är väl inte så konstigt, produkten har funnits på svenska marknaden i ett par dagar.

  • Oregistrerad
  • 2011-03-28 16:00

Jag tycker det är väldigt konstigt med tanke på den stora efterfrågan. Det hade ju varit speciellt lönsamt för butiker som inte är APR att tillgodose just det behovet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-03-28 19:48

köpte ett sånt här funkar bra tycker jag

Kickstand fodral för IPad - importgrossisten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-28 11:43

Jag har smackat på ett Smart Cover på min iPad2:a men söker ett kompletterande skydd som gör att jag med gott samvete kan kasta paddan i bagen eller låta den glida runt i bilen/båten utan att för den skull få hjärtsnörp.., Är det någon som kan rekommendera mig ngt som passar?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-04-28 11:48
Ursprungligen av FreddeB:

Jag har smackat på ett Smart Cover på min iPad2:a men söker ett kompletterande skydd som gör att jag med gott samvete kan kasta paddan i bagen eller låta den glida runt i bilen/båten utan att för den skull få hjärtsnörp.., Är det någon som kan rekommendera mig ngt som passar?

Kolla lite här: iPad 2 | XGearlive

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-04-29 09:36
Ursprungligen av Cokey:

Kolla lite här: iPad 2 | XGearlive

Tack cokey, just xgears produkt får tveksamma reviewer men jag hittade en bra tråd som listar de flesta hård- och mjukskal till iPad2

Jag har lagt en pre-order på iPad 2 Smart feather Ultralight Hard Shell Case

Ngn som vet om ngt i samma stil som Welcome to Huzzk.com - Alternative Fashion for Apple MacBook Sleeve, ibook Sleeve, Powerbook sleeve, ipod case, iPod nano, iphone, apple computer accessories finns till ipad?

Huzzk har en serie som heter GT och ser ut som ett bildäck. Ascoolt.
Vad jag kan se på deras hemsida har de bara till bärbara och ej till ipad...

Tycker SwitchEasy TRIG är en riktigt trevlig väska som skyddar iPad / iPad 2 på ett riktigt bra sätt. Den kostar strax under 400 spänn. Har kallats för "stekardunjackan till iPad". Kör en sådan själv till min iPad 2!

Bevaka tråden