Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Koppla iMac 27" till LED-TV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tidigare använt mig av Mini-Displayport adapter till VGA och sen en VGA kabel till min gamla LCD-tv av LG fabrikat och fick ut 1280x768 i upplösning som fungerade jätte bra.

Nu har jag köpt mig en Sony KDL-46EX710 och den är FULL-HD och jag får inte ut någon bra upplösning alls via VGA. Funderar på att köpa nån form av adapter till HDMI. Jag är även intresserad av att få ut ljud i TV:n om det går? Behöver hjälp med att veta vad jag ska köpa, det är ungefär 4-5 meter mellan dator (iMac 27" Gen 1) och TV:n.

Köp en DP-HDMI adapter på t.ex. Apple Store eller ElGiganten... Sen en helt vanlig ljudkabel (3,5mm) hane-hane. Woila!

Jag trodde iMac:en hade stöd för att skicka ljud via DP-utgången också? Eller är det bara macbook pro som har det? I sådana fall vill man ju ha den nyare adaptern som även fungerar med ljud.

Ljudet går inte att få med ur Mini Displayporten?

Saxat från apple.com:

Citat:

These computers supply multichannel audio (up to 8 channels) and video signals over Mini DisplayPort:

MacBook (Mid 2010) and later
MacBook Pro (Mid 2010) and later
Mac mini (Mid 2010)
iMac (Late 2009) and later
Mac Pro (Mid 2010)
Mac Pro (Early 2009) with the ATI Radeon HD 5870 video card upgrade kit

Kräver en adapter med ljudstöd, som t ex denna: Moshi Mini DP to HDMI Adapter with Audio Support - Apple Store (U.S.)

Jag köpte en Mini DP till HDMI med Audio på Kjell & CO igår och en HDMI kabel. Får bara ut svart bild på tv:n. Men jag tror att den adaptern inte fungerade heller. Ska testa med en annan modell ikväll.

1
Bevaka tråden