Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro 13", backlight bleed

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte en Macbook Pro 13" i slutet av januari i år. Har på senare tiden upptäckt väldigt mycket och ojämnt läckande från bakgrundsljuset. Dels de ljusa partierna som är ganska kraftiga längs kanterna, men även den blåa nyanserna längs botten. Är detta något som är normalt på modellen eller något man borde felanmälla?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-27 00:03

På min kan man inte se något läckage alls, ser inte alls vart ljuset "kommer" ifrån så att säga, så jag tycker nog att du ska göra något åt det..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-27 13:50

Min blöder en hel del också (15").
Man ser det dock bara när det är kolsvart, somvid inlogg efter skärmsläckare.

Ursprungligen av snigel1:

Min blöder en hel del också (15").
Man ser det dock bara när det är kolsvart, somvid inlogg efter skärmsläckare.

Min är också så att man bara stör sig på det om det är mörka kanter eller vid inloggning som du säger. Det som stör mig mest är de blåa nyanserna i nederkant, liknar inte alls det "vita" ljuset längs de övriga kanterna.

Har samma problem som min MBP13 (late 2009). Har alltid haft det dær men sett det som "normalt" tills att det nu kommer problemrapporter från iPad2 som sæger att light bleed ær ett problem. Det ær extremt irriterande nær man kør mer och mer fullscreen program.

Kan man kontakta apple och få den fixad trots att garantin har gått ut? Detta ær ju tydligt ett produktionsfel.

Såhär ser min skärm ut när man gör bilden svart. Rätt jämn men med tydligt blåa fält längst ner på skärmen. Jag har en Macbook Pro 2011 med 15'' High resolution-skärm. Det syns bara när bakgrunden är mycket mörk och jag stör mig inte så mycket på det. Och är detta normalt är det inget jag orkar tjafsa om. Men lite störigt är det när man väl lagt märke till det.

1
Bevaka tråden