Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa sätt att rengöra det vita tangentbordet på?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

iMac och vitt tangent bord som börjar se lite skitigt ut. Vilket är bästa sätt att rengöra det på utan att förstöra det eller att bokstäver lossnar från. Sökte på nätet men hittade mest amerikanska mirakelmedel där jag inte vet vad som är svensk motsvarighet.

Tips, någon?

Ursprungligen av frappadish:

Hej!

iMac och vitt tangent bord som börjar se lite skitigt ut. Vilket är bästa sätt att rengöra det på utan att förstöra det eller att bokstäver lossnar från. Sökte på nätet men hittade mest amerikanska mirakelmedel där jag inte vet vad som är svensk motsvarighet.

Tips, någon?

Vilket vita tangentbord menar du? De två senaste varianterna har varit vita... Aluminium eller plast?

tangenterna är vita resten aluminium

Jag tar bara en trasa som är lätt fuktig. Inget rengöringsmedel, vet inte vad man skulle fått för skit på tangentbordet för att behöva det. Eventuellt skulle väl en gnutta diskmedel fungera.

ja det var nog inte svårare än så... gjorde en sökning först och fick massa konstiga medel. Men vatten funkar till mycket...

Tangenterna: Mirakelduk/putsduk o vatten

Skräp i tangentbordet: Vänd upp och ner o knacka på undersidan så rasar det ut en del

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-03-29 14:40

Tandborste- lite hederlig tandkräm sitter aldrig fel

disktrasa med fukt funkar fint

  • Medlem
  • TÄBY
  • 2011-04-04 19:09

Du kan använda ett kraftigare alkaliskt medel också bara du vrider ur trasan ordentligt.

Två mirakeltrasor:

1 blöt i varmt vatten, vrid ur så det absolut inte rinner.
Torka på .

Vänta några sekunder, torka torrt med den andra torra.

Inga medel, funkar på allt i dator/skärm/tv/video/stereo osv.

3 mirakeltrasor på ica ligger väl på 40 spänn.
Ta städpoäng hemma, de funkar på i princip allt.

Kör kemiskt ren bensin. tar hudfett och allt annat.
/m

1
Bevaka tråden