Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fodral till MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 11:48

Får min Air idag och tänkte höra om någon vet om nån butik som redan säljer fodral till MBA?
Alla vanliga fodral bygger ju på typ 3 cm vilket gör att tunnheten förlorar poängen lite.
Hörde med macoteket här i uppsala men dom visste inget.

  • Medlem
  • 2008-02-25 12:56
  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 15:33
Ursprungligen av MfAP:

På Macotekets hemsida skyltar de med just detta:

http://www.macoteket.se/product_list.jsp?group_id=835035&product_id=1372468

Åfan, då måste dom precis ha fått in den.
Den var ju iofs inte allt för het tyvärr..

  • Medlem
  • 2008-02-25 14:11

Här har dom ett rätt stort urval

Kunde inte hålla mig...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-25 15:34
Ursprungligen av Mag00:

Här har dom ett rätt stort urval

Kunde inte hålla mig...

Haha.. lustigkurre.. kanske funkar iofs? Rätt glassigt

Det lär finnas ett "internpostkuvert"-fodral, likadant som i reklamfilmen på apple.se.
Tror jag läste om det på Macfeber.se

Drar upp en gammal tråd igen. Någon som känner till ngn bra sida för snygga fodral till air år 2011?

Den här har jag själv. Riktigt snygg och praktisk utan att bli för tjock.

Paul Smith 13-tums Envelope Sleeve - Apple Store (Sverige)

En sådan här simpel sak har jag själv, i svart. Funkar bra.

Be-ez | LA robe Air 11/13 Allure

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-04-02 16:33

Finns de att köpa i Sverige?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-04-05 12:08
Ursprungligen av muskorv:

Finns de att köpa i Sverige?

Inget svar på min egen fråga, men beställde ett fodral från den sajten igår.

Billigaste fraktalternativet kostade lika mycket som fodralet ($25), men i leveransbekräftelsen meddelande de lyckats få till ett billigare fraktalternativ, som bara kostade $5. Billigare än vad det brukar vara inom Sverige.

Senast redigerat 2012-11-23 05:29
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-01-16 23:30

Väcker liv i den här tråden.

Försöker att hitta bra fodral till Air (13"), men det är svårt. Kommer för det mesta att transportera datorn i min ryggsäck, men känner att ett smidigt, extra skydd mot repor och kanske stötar behövs. Någon som kan tipsa om ett stilrent, heltäckande och tunt fodral med god passform? Det får gärna vara lätt att trä på och av. Plus om de är billiga (absolut max 400 kr, men gärna närmre 200-300). Det är också ett plus om materialet inte är för glatt, så att man inte riskerar att tappa datorn om man bär den i handen.

Har Apple-butiken i Täby ett bra utbud?

  • Medlem
  • International user
  • 2013-01-17 05:23

Jag har haft ett genomskinligt Speck-skal i ett år. Amazon.com: Speck Products MacBook Air 13-Inch See-Thru Hard Plastic Case (SPK-A1161): Computers & Accessories kostar runt $40 i USA.
Speck-fodralet har varit väldigt bra, skyddar mot både repor och små bucklor. Datorn blir inte överhettad och kan fortfarande passa in i de flesta datorväskor och alla portar är fortfarande åtkomliga. Funkat mycket bra men allt eftersom fått sprickor och har nyligen börjat lossnat hela tiden. Lite sur att det bara höll ett år för de pengarna.

Köpte precis en billigare knock-off med mattare men ändå mindre greppbar yta, och konstiga lufthål och utvikbara fötter. Halva priset, vi får se hur länge den håller.
Amazon.com: iPearl mCover Hard Shell Cover Case for 13.3-inch Apple MacBook Air A1369 & A1466 - CLEAR: Computers & Accessories runt $20 i USA.

Adzam1 ifall du inte hittar det du söker i redan inlagda svar här på tråden. Så kan jag tipsa om att DealExtreme - Cool Gadgets at the Right Price - DX Free Shipping Worldwide har fått in ännu flera på sista tiden. Alltid gratis frakt.

1
Bevaka tråden