Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 4.3.1 ute nu.

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Som rubriken lyder, finns i iTunes.

This update contains improvements and other bug fixes including:

- Fixes an occasional graphics glitch on iPod touch (4th generation)
- Resolves bugs related to activating and connecting to some cellular networks
- Fixes image flicker when using Apple Digital AV Adapter with some TVs
- Resolves an issue authenticating with some enterprise web services

Tankar... Hoppas den förbättrar batterikapaciteten!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-25 18:58

Hoppas den löser autocorrection.. Det är värdelöst i 4.3 Skriver 3 olika ord på min iPad när man skriver ett längre ord som den inte känner igen... hopplöst..

Ursprungligen av Cokey:

Hoppas den löser autocorrection.. Det är värdelöst i 4.3 Skriver 3 olika ord på min iPad när man skriver ett längre ord som den inte känner igen... hopplöst..

Det där har jag också upplevt, sjukt irriterande. Man kan ju hoppas att det är åtgärdat...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-03-25 19:10

Jag har inte använt autocorrection på över ett år. Den har mest ställt till det för mig.

  • Avstängd
  • 2011-03-25 23:37

Skratta så jag fick ont i magen hahaha

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-26 01:16

Inte okej att posta en sån länk, har suttit i 40 minuter nu och skrattat ihjäl mig...

Hoppas verkligen att dom fixar detta dock då det ibland är olidligt och jag funderar till och med på att backa till 4.2.1 på min iPad...

Ursprungligen av Cokey:

Inte okej att posta en sån länk, har suttit i 40 minuter nu och skrattat ihjäl mig..

jag... kan... inte... andas. Fan va kul.

Ursprungligen av Cokey:

Inte okej att posta en sån länk, har suttit i 40 minuter nu och skrattat ihjäl mig...

Det är verkligen inte OK!
Jag har så fruktansvärt ont i magen nu efter att ha skrattat oavbrutet utan att kunna sluta. Det var helt klart läge att ta fram astmamedicinen.

Ja hoppas verkligen ordlistan är uppstyrd. Heeeelt bananas nu!

Edit: fortfarande kass...

Senast redigerat 2011-03-25 20:40

Det går fortfarande inte att skriva ´` osv på bokstaven A.

Viktigast att den fixar detta:

Apple - Support - Discussions - iOS 4.3 has cut my 3G Internet ...

Sjukt irriterande bugg i 4.3.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-25 22:48
Ursprungligen av Stinky:

Viktigast att den fixar detta:

Apple - Support - Discussions - iOS 4.3 has cut my 3G Internet ...

Sjukt irriterande bugg i 4.3.

- Resolves bugs related to activating and connecting to some cellular networks

står det ju så.

Zappee: Behöver inte vara samma sak.

OK, denna uppdatering fixar INTE buggen jag länkade till ovan. Riktigt uselt av Apple.

Så här är det alltså för mig, och uppenbarligen många andra världen över: när jag går hemifrån eller från jobbet och hamnar utanför wifi funkar 3G i 5-20 minuter. Sen måste man börja göra network resets med jämna mellanrum… alternativt ställa om till flygplansläge och tillbaka två ggr i följd (en gång räcker inte…), eller starta om iPaden.

Problemet existerade inte före 4.3.

  • Avstängd
  • 2011-03-26 00:03
Ursprungligen av Stinky:

OK, denna uppdatering fixar INTE buggen jag länkade till ovan. Riktigt uselt av Apple.

Så här är det alltså för mig, och uppenbarligen många andra världen över: när jag går hemifrån eller från jobbet och hamnar utanför wifi funkar 3G i 5-20 minuter. Sen måste man börja göra network resets med jämna mellanrum… alternativt ställa om till flygplansläge och tillbaka två ggr i följd (en gång räcker inte…), eller starta om iPaden.

Problemet existerade inte före 4.3.

Skumt, har inga sådana problem.
Vad har du för operatör? Har Telia själv.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-26 14:43
Ursprungligen av Stinky:

OK, denna uppdatering fixar INTE buggen jag länkade till ovan. Riktigt uselt av Apple.

Så här är det alltså för mig, och uppenbarligen många andra världen över: när jag går hemifrån eller från jobbet och hamnar utanför wifi funkar 3G i 5-20 minuter. Sen måste man börja göra network resets med jämna mellanrum… alternativt ställa om till flygplansläge och tillbaka två ggr i följd (en gång räcker inte…), eller starta om iPaden.

Problemet existerade inte före 4.3.

Jag antar att du har återställt utan backup?

Har Telia. Och som synes av Apple-tråden gäller det mängder av operatörer över hela världen. Dock inte alls i USA, vad det verkar.

(Sen är det ju så att många kan vara drabbade utan att veta det, eller bry sig, beroende på hur mkt och länge man kör utanför wifi.)

  • Avstängd
  • 2011-03-26 00:14

Jo, har sett och läst... :-/
Kan säkert vara så, men min tid med och utan wifi är nog ca 50-50 och inga problem, som jag märkt iaf.
Men surt är det oavsett för dom som drabbas

Autocorrect på i iphone, av i ipad. Är vad som gäller. Allt annat är olidligt…

Förlåt alla.

zappee: återställning är ren waste of time, vad gäller denna bugg. Finns hur många vittnesmål som helst på det. Apple loggar tydligen 10 000 buggrapporter om dagen nu. (Och, i motsats till vad jag skrev här tidigare, problemet är lika stort i USA.)

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-27 00:20
Ursprungligen av Stinky:

zappee: återställning är ren waste of time, vad gäller denna bugg. Finns hur många vittnesmål som helst på det. Apple loggar tydligen 10 000 buggrapporter om dagen nu. (Och, i motsats till vad jag skrev här tidigare, problemet är lika stort i USA.)

Jasså?
Vad beror buggen på menar du?
Borde inte ALLA ha den då?

Jag tror att det är en kombination av gammalt skräp som kommit med, gör en restore utan backup så kan jag garantera att det löser sig.

Känns väldigt tveksamt att helt nya iPhones, som bara uppdaterats en gång, skulle ha "gammal skit" som ställer till det så. Folk har ju fått problemet mer eller mindre "out of the box". Jag tror snarare det är en variant på "no SIM"-buggen som verkligen inte drabbade "alla", men som åtgärdades nu med 4.3.1.

Men, visst, så fort jag hör/läser om en enda systemåterställning som lyckats få bort detta så gör jag en också!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-03-27 16:10
Ursprungligen av Stinky:

Känns väldigt tveksamt att helt nya iPhones, som bara uppdaterats en gång, skulle ha "gammal skit" som ställer till det så. Folk har ju fått problemet mer eller mindre "out of the box". Jag tror snarare det är en variant på "no SIM"-buggen som verkligen inte drabbade "alla", men som åtgärdades nu med 4.3.1.

Men, visst, så fort jag hör/läser om en enda systemåterställning som lyckats få bort detta så gör jag en också!

Det är ju inte direkt jobbigt att göra en restore...

OK, för att vara tydligare och mindre ironisk: en restore hjälper inte. Detta gäller även helt nya ipads/iphones.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-03-27 22:01

4.3.1 rättade till problemet med 4.3 som inte kunde ansluta till MyWi. Tack

Den verkar inte hänga i anslutningen av 3G ute på stan längre och batteriet rusar inte mot noll längre...

Gött mos!

Ursprungligen av Goflorp:

Den verkar inte hänga i anslutningen av 3G ute på stan längre och batteriet rusar inte mot noll längre...

Gött mos!

Vad har du för iPhone?
Jag har 4:an men inte vågat uppdatera än :S

Bevaka tråden